torsdag 19 juni 2008

Slayer

I år spelar amerikanska Slayer på Arvikafestivalen. I mina ögon är det ett av de fräckaste banden genom tiderna. I sina bästa stunder krossar Slayer allt. ALLT! På platta.

Jag har sett bandet några gånger och aldrig blivit imponerad. Inte för att de valt fel låtar utan för att de alltid sett så extremt buttra ut. Alltså, Slayer spelar extrem musik men varför glömma publikkontakt? Varför inte släppa loss lite?

De flesta tycker att den här Slayer-plattan är bandets finaste stund. Jag håller med om att Reign in blood är en fenomenal skiva, inga tvivel där inte, den är en fullblodsattack.

Jag håller dock Seasons in the abyss som deras främsta alster. Rakt igenom furiös metal av bästa snitt.

War ensemble
Blood red
Spirit in black
Expendable youth
Dead skin mask
Hallowed point
Skeletons of society
Temptation
Born of fire
Seasons in the abyss

Där har ni en låtlista som få knäcker.

Det ska iallafall bli intressant att se bandet när de kommer till Värmland. Hoppas de spelar sent på kvällen så det är lite mörkt. Mina möten med Slayer har varit som förband på megastora arenor. Kanske därfär de varit buttra?

Inga kommentarer: