fredag 13 juni 2008

MetalTown

När min ständige side-kick stannar hemma på grund av skolavslutning och uppställningen inte imponerade fick Hultsfredsfestivalens presstält klara sig utan mig i år. Alla bloggar ju därifrån så det känns som om man inte missar speciellt mycket ändå. Ska väl vara den unisont hyllade spelningen med Rage Against The Machine då men de har aldrig varit hjältar i min bok så jag sörjer inte.

Istället blir det MetalTown i Göteborg den 27-28 juni. Bokade hotell och tågbiljett igår och det blir första gången jag besöker festivalen. Ska bli intressant.

Nightwish, Monster Magnet, In Flames och Nifelheim samt Opeth (om de nu passar att kolla på, jag misstänker att de är mer ett band man lyssnar på i lurar) lirar + en masa andra band. Hardcore Superstar är ju aldrig tråkiga en sekund.

Ska liveblogga på plats så har du ingen biljett så vet du vilken blogg du ska läsa.

Inga kommentarer: