torsdag 19 juni 2008

Judas Priest

Imorgon fredag recenserar jag Nostradamus i NWT. Judas Priest mastiga dubbelalbum om den skäggige mannen som kunde se in i framtiden via sina Centurier. Allvarliga saker alltså.

Annat var det 1986 när Rob Halford sjöng följande rader i låten Reckless:

No one can stop me know
I'm like a human dynamo
Live wired and chargin' out with power
This time I won't hold back
I'm rarin' to get up and go

Fuelled up and growin' by the hour
Look outI'm blastin' through the lines
Alive and kickin'
Watch outI'm young and lethal
I'm goin' from here until eternity

I'm feelin' reckless
Way outa hand, a real survivor
Reckless
Comin' at gale force ten


Inte lika blytung lyrik som på Nostradamus. Men vacker på sitt sätt. Låten finns på plattan Turbo som för övrigt är kanonbra.

1986 var jag i New York för första gången. När vi gick på Manhattan fick jag klart för mig att Priest skulle spela på Madison Square Garden samma helg.
Med tanke på hur mycket jag dyrkar liveupptagningen Priest...Live! kan det vara ett av mitt livs bittraste stunder att ha missat Priest just den där sommaren.
1986.
I New York.
Fan också.

Inga kommentarer: