torsdag 22 september 2011
Mick Wall reder ut historien om Metallica
Nytt från Metallica-camp. Mick Wall har skrivit historien om Bay Area-legenderna på 474 sidor. På svenska.
onsdag 21 september 2011
Murder in the front row - Bazillion Points Books visar vägen till lycka. Igen!
New York-baserade förlaget Bazillion Points har kokat ihop ännu ett makalöst tidsdokument det bara inte går att vara utan.
Släpps i november.
Se fler fantastiska bilder här
Etiketter:
Bay Area,
Bazillion Points,
New York,
Thrash metal
onsdag 7 september 2011
Sweden Rock Magazine #85
Nytt nummer ute nu. Kollega Carl har skrivit historien kring Alice Cooper med intervjuer av mängder av medlemmar. Häftigt!
Själv så har jag snackat med Bobby i Overkill och gitarristen i Candlemass samt reccat Anthrax och Mastodon. På nätet finns min text om Turbonegro-albumen Ass cobra och Never is forever.
Etiketter:
Sweden Rock Magazine
lördag 27 augusti 2011
Helgens internetraid
Tröja från UK
DeLuxe med livespår med Gillan
DeLuxe med originalinspelningen med Ray Gillen på sång
Sist av alla i hela universum slår jag till med The Devil´s blood. Vinyl
onsdag 24 augusti 2011
Kategorin överdrivet maskulina omslag
Manowar är oslagbara men nu seglar Sebastian Bach upp på en imponerande andraplats. Övertänd? Yeah baby!
måndag 22 augusti 2011
måndag 8 augusti 2011
Jasta
Jamey Jasta från Hatebreed har just släppt sin solodebut. Den recenseras i NWT på fredag tillsammans med Work of Art.
Mordbrand
Just nu lyssnar jag på Mordbrand. Björn Larsson, känd från The Law och Karensdag, har kokat ihop en jäkla dödssoppa. Du borde också lyssna.
Etiketter:
Mordbrand
fredag 5 augusti 2011
Slut på semestern, Anthrax is next
Först ut på recensionslistan efter, känns det som, en evighetslång semester, blir "nya" Anthrax-plattan. "" hamnar där just för att det här albumet dansat runt jordklotet minst ett par varv och haft en miljon tilltänkta sångare innan lotten föll på Joey Belladonna - igen.
Etiketter:
Anthrax
lördag 23 juli 2011
Sweden Rock Magazine #84
Prenumeration fixar du här
Etiketter:
Sweden Rock Magazine
torsdag 7 juli 2011
Storfors is next
På NWT:s insändarsidor finns idag den här enormt träiga åsikten. Först vill jag bara vässa missilerna och mailbomba redaktionen ett manifest om hur blödande gitarrfingertoppar i svenska källarlokaler är exakt lika mycket kultur som att gå på opera eller vara med i en bokcirkel.
Men jag har semester och orkar inte bry mig. Så Sven-Erik Sundberg i Storfors, du klarade dig den här gången. Men om du visar ditt okunniga och inskränkta tryne en gång till så trycker jag på ”skicka”.
söndag 3 juli 2011
Slayeromslagen
Medan Linnea frågar Tom Araya hur han gått från att vara ett hot mot samhället till att få sin hemstads "nyckel" röstar vi på Slayeromslag.
Fredrik: Reign in blood
Jag: Seasons in the abyss
Magnus: South of heaven
Fredrik: Reign in blood
Jag: Seasons in the abyss
Magnus: South of heaven
Vilket av Megadeths omslag är snyggast?
Juryn röstar på följande:
Arvid: Rust in peace
Fredrik: RISK (omslaget, inte musiken)
Magnus: Peace sells
Jag: Rust in peace
Mustaine är pissed off
Mustaine kastar arga blickar omkring sig och säger att han måste fixa en sak och försvinner i kulisserna. Nästa SVT-klipp visar Mustaine med ett vinglas. Classy.
Megadeth vs Aliens
I USA gömmer man aliens i en Hangar i Arizona. Megadeth har naturligtvis skrivit en låt om detta. Hangar 18 från mästerverket Rust in peace.
Etiketter:
Megadeth
Experter på plats
Jenny Walroth - megapromotiondrottning på mängder av skivbolag. Har säkert två meter plattor i skivhyllan som jag fått från henne under åren.
Etiketter:
Big Four
torsdag 30 juni 2011
Rapport från en solstol
Ebay-köp för en struntsumma.
Bästa tidningen utan hårdrock fast med hårdrock.
Anders pratar om dyrare och bättre dricka. Bra tips.
Enastående dokumentär. En av de bästa. Faktiskt.
Ebay-köp. Lite dyrare än Ace dock.
Inspelad för en god sak. Gubbigt men väldigt bra.
Nytt nummer med extremt bra uppställning.
Inköpt i New Haven av barnkalasarrangerande förälder.
Eddie satt lite tightare 2011 än back in the day.
Utanför en helt vanlig djuraffär i Karlstad.
Extrabilaga till Classic Rock. Bra valuta för pengarna.
Solsidan. Fast i skuggan.
söndag 26 juni 2011
Big Four på Ullevi
Någon som är seriöst intresserad av en sittplatsbiljett till Metallica, Anthrax, Slayer och Megadeth på Ullevi i sommar? Maila mig på jonathan(snabela)etm.nu så kan jag förmedla en till ett enormt bra pris.
Uppdaterat: Biljetten är såld!
Uppdaterat: Biljetten är såld!
onsdag 22 juni 2011
torsdag 16 juni 2011
tisdag 14 juni 2011
lördag 11 juni 2011
Sista skriket från Sölvesborg
Snabb resumé från en dag som knappt räknas som festivaldag.
Men nu vill jag hem. Så är det.
Tack alla ni som följt bloggen. Idag har det varit helt hysteriskt många. Närmare 1500 st. Vart kommer ni ifrån? Jag misstänker en bugg i räknaren men man vet ju aldrig. På internet kan ju som bekant vad som helst hända.
- Lee Aaron - Bra klös i fyra låtar. Sedan godnatt.
- Redaktionsöl i gassande sol
- Black Label Society på tryggt avstånd
- Snabb tupplur som blev över två timmar
- Temperatur värdig en sommardag
- Snabbt samtal med extremt lång tv-profil
- Längre samtal med författare till kommande black metal-bok
- Pepp för Ozzy - Ja, det känns faktiskt så.
Men nu vill jag hem. Så är det.
Tack alla ni som följt bloggen. Idag har det varit helt hysteriskt många. Närmare 1500 st. Vart kommer ni ifrån? Jag misstänker en bugg i räknaren men man vet ju aldrig. På internet kan ju som bekant vad som helst hända.
Etiketter:
Sweden Rock Festival 2011
Rapport från nyhetsbruset
Saker händer naturligtvis utanför Sölvesborg även denna helg. Följande är saxat från Blabbermouth
"METALLICA's 1991 self-titled fifth album, commonly known as "the black album," in 2009 surpassed SHANIA TWAIN's 1997 record, "Come On Over", as the best-selling CD of the SoundScan era. To date, the black album has sold 15,672,000 copies.!
"METALLICA's 1991 self-titled fifth album, commonly known as "the black album," in 2009 surpassed SHANIA TWAIN's 1997 record, "Come On Over", as the best-selling CD of the SoundScan era. To date, the black album has sold 15,672,000 copies.!
Etiketter:
Metallica
Ghost
Ghost i fredagsnatten var en isande upplevelse. Demonisk. Satanisk. Antikrist. Mannen bredvid mig grät nästan under Beatles-covern Here comes the sun (eller son som Ghost döpt om den till för att hedra födelsen av satans barn). Jag var nära att följa hans exempel.
Det var vackert. Bland det bättre jag sett. Jag saknade inte Whitesnake en enda sekund.
Det var vackert. Bland det bättre jag sett. Jag saknade inte Whitesnake en enda sekund.
Etiketter:
Ghost,
Sweden Rock Festival 2011
Paradise morning
Klev just ut från frukosttältet och in genom backstageingången. En typsikt festivalomgivning med folk som ser ut lite hursomhelst, stora tält, vakter och musik. Just exakt som det ser ut i videon till Paradise City när Guns hänger backstage för att lire på Donington.
Exakt när jag går där så drar DJ i backstagebaren igång just Paradise City. Vips så var det en rolig dag igen.
Exakt när jag går där så drar DJ i backstagebaren igång just Paradise City. Vips så var det en rolig dag igen.
Etiketter:
Sweden Rock Festival 2011
fredag 10 juni 2011
Spökvarning
Alla pratar om Ghost. I alla intervjuer. På alla presskonferenser. I alla toalettköer. Känns som att de får kasta ur sig ännu ett album för att riktigt rida på vågen.
Vid lunch:
Jonas Granvik: –Nu ska jag ringa till Ghost
Jag: –Exakt vem ringer man till om man ska ringa till Ghost?
Granvik: –Man ringer till Ghost helt enkelt.
Hemlighetsmakeriet är enormt och inte ens med det näst flashigaste festivalarmbandet får man reda på vilka som döljer sig bakom maskerna.
Nu drar jag på Helloween
Vid lunch:
Jonas Granvik: –Nu ska jag ringa till Ghost
Jag: –Exakt vem ringer man till om man ska ringa till Ghost?
Granvik: –Man ringer till Ghost helt enkelt.
Hemlighetsmakeriet är enormt och inte ens med det näst flashigaste festivalarmbandet får man reda på vilka som döljer sig bakom maskerna.
Nu drar jag på Helloween
Etiketter:
Sweden Rock Festival 2011
Festivaltävling
Mitt i brinnande hårdrocksinfernot Sweden Rock Festival sätter jag mig bekvämt i en soffa med Overkills sångare Bobby "Bliz" Ellsworth för en intervju.
Bobby är vänlig och ritar av Overkills maskot Chaly samt signerar mästerverket. Teckningen kan bli din. Svara bara på följande fråga.
På vilket Overkill-album finns låten Powersurge? Maila svaret till jonathan(snabela)etm.nu och märk mailet med Overkill. Lycka till.
Etiketter:
Sweden Rock Festival 2011
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

















































