Härlig raid på Knastret idag. Yorath plockade upp en GBH strax innan mig men lämnade kvar följande plattor i backarna.
Gang Green - Older... Budweiser
Blixtsnabb amerikansk hardcore-metal från 1989. Pris 30:-
Iron Maiden - No prayer for the dying
Underskattad platta med Iron Maiden. Röd vinyl. 110:-
Kix - Blow my fuse
Enligt vissa bättre än Appetite for destruction. 30:-
Sanctuary - Into the black mirror
Inte lyssnat än men med den prislappen var det omöjligt att inte ta med den. 30:-
DBC - Dead brain cells
Thrash från Kanada med skitsnyggt omslag, strimlorna är glänsande röda. 50:-
torsdag 21 april 2011
Vinnare Imperial State Electric
Spridda skurar av tävlande. I bakgrunden: Pizzasvullande vattkoppa med uppgift att dra två vinnare.
Ner i magiska lådan med er. Samma regler för alla. Hand of doom vispar runt och fiskar upp följande lyckostar:
Grattis till er båda. Vinyl kommer på posten.
Etiketter:
Imperial State Electric,
Tävlingsvinnare
Schneller, bitte
Nya Morbid-boxen är enligt uppgift postad i Västtyskland och på väg till Schweden just nu!
onsdag 20 april 2011
fredag 15 april 2011
Facebook/Musikhistorien
På Facebook rasar just nu en diskussion om huruvida It´s my life med Wendy O Wiliams är en av världens bästa låtar eller inte. Jag fattar ingenting. Ingenting.
Etiketter:
Plasmatics
måndag 11 april 2011
Tävling / Imperial State Electric
"I think In Concert kicks ass" - orden är Nicke Anderssons och avslutar pressreleasen som ligger i bakgrunden.
Nu kan du enkelt bilda dig en egen uppfattning om huruvida "In Concert" sparkar stjärt eller inte. Tack vare Sound Pollution kan du vinna ett av två läckra exemplar av vinyltiotummaren som syns här ovan.
Fråga: Vad heter den etikett Nicke Andersson använder för att släppa sina alster på? Alltså den han själv bossar på. Maila svaret till jonathan(snabela)etm.nu och du är med i tävlingen som pågår i en vecka från och med NU!
Lycka till.
Etiketter:
Imperial State Electric
Sweden Rock Magazine #81
Som vanligt är det coolt att prenumerera och för det får man 8 extra sidor med massa godis. Prenumererar gör man enklast genom att klicka exakt HÄR.
Uppdaterat: På I Just Can´t Hate Enough finns en enormt klok text om Jacks Rockiga Resa. Läs den.
Etiketter:
Sweden Rock Magazine
Warrior Soul / Marie Laveau, Stockholm
I torsdags var det dags. Två semesterdagar fattigare gick resan mot Stockholm och Kory Clarkes intima spelning i källaren på restaurang Marie Laveau. Stärkta av både mat och dryck var vi på plats i god tid för att få bra plats. Egentligen kunde vi ha väntat till första tonen och ändå fått bra plats. De bästa platserna.
Jag räknade lite snabbt drygt tjugo huvuden som stod i klungan vid scenkanten. Lika många hängde utefter väggarna i dunklet. Kory Clarke väste "Fuck it" och körde på som om det stod Donington på affischen. Så ska det jävlar i mig vara.
Bandet Kory håller sig med i dag har ABSOLUT inget med Warrior Soul att göra naturligtvis. De är inhyrda arbetare. På plats för att leverera. Inget annat. Jag ska inte säga att de var helt genomskinliga men det transparensen var påtaglig. Av X-Factors karisma och lir märktes ingenting.
Kory däremot var det bra krut i. Vi snackar Axl Rose-klass. Vilken frontman. Vilken låtlista. Vilket rock´n roll-slut. Efter första extranumret fick Kory spel på en kille som gett sig fan på att filma HELA spelningen. Han förklarade att det var ok att ta bilder och filmsnuttar men inte ok att filma hela setet. Alltså, killen står en meter från scenen och skiter fullständigt i vad Kory påpekar.
"Don´t fuck with me. You don´t wanna fuck with me. Alright?" Det är ganska enkelt att begripa sådana ord. Så vad gör killen då? Jo, han skiter fortfarande fullständigt i vad Kory säger och fortsätter att filma med sin kamera. Resultat, Kory med band lackar ur och kliver av scen. Show slut.
Så där gick jag miste om tre låtar med mannen jag tagit två semesterdagar för att se. Tack för den liksom.
Men jag fick skåla med Kory. Jag skakade hans hand. Jag tog emot honom när han stagedivade. Vi räckte upp mittenfingret tillsammans i "Fuck the pigs". Vi höjde rösten en magisk tonart i "Let´s get wasted". Det räcker långt. Ända över sommaren.
Det var inte Donington du stod på Kory. Men du levererade som om att du gjorde det. Tack.
Till vänster: ett superfan. Till höger: Gud.
Alla bilder: Niclas Sund
Etiketter:
Warrior Soul
lördag 2 april 2011
Veckans knattefans
Att bandet fyrade av två hela låtar under tiden var extremt uppskattat. Hörselkåpor på. Volymen på elva. Nu kör vi!
Tusen tack till Bullet och Ola Bergli för den tid ni tog er.
Etiketter:
Bullet,
Knatterock
Hemma hos Mikkey Dee
Vart hamnar man efter en barnfri shoppingrunda på ICA om inte i tidningshyllan. Rubriken "New York Special" lockade på senaste numret av pastellfärgade homestylingmagazinet Family Living. Jag fastnade dock i hemma-hos-Mikkey Dee-artikeln och missade verklighetsflykten till NYC. Värt ett köp? Nej. Tjuvläs i butiken istället.
tisdag 29 mars 2011
Whitesnake - Here they go again
Whitesnake är glödheta just nu. Läs mer om det här
Och som om det inte var nog med en tidig fullträff i år så kommer även en dvd med Whitesnakes klassiska spelning på Monsters Of Rock på Donington Park 1990. Juvelen släpps 7 juni.
Coverdale, Vai, Vandenberg, Aldridge och Sarzo - en Whitesnake-sättning att bli upphetsad till.
Etiketter:
David Coverdale,
Whitesnake
fredag 18 mars 2011
Gibson.com listar de bästa hårdrockslåtarna
Trött inlägg kanske men listor är ju rätt kul. Faktiskt.
01. "Master of Puppets" - METALLICA
02. "Ace of Spades" - MOTÖRHEAD
03. "Crazy Train" - OZZY OSBOURNE
04. "Iron Man" - BLACK SABBATH
05. "The Number of the Beast" - IRON MAIDEN
06. "War Pigs" - BLACK SABBATH
07. "Paranoid" - BLACK SABBATH
08. "One" - METALLICA
09. "Hallowed Be Thy Name" - IRON MAIDEN
10. "Breaking the Law" - JUDAS PRIEST
11. "Children of the Grave" - BLACK SABBATH
12. "Welcome to the Jungle" - GUNS N' ROSES
13. "Black Sabbath" - BLACK SABBATH
14. "Hells Bells" - AC/DC
15. "The Trooper" - IRON MAIDEN
16. "Painkiller" - JUDAS PRIEST
17. "Stargazer" - RAINBOW
18. "Enter Sandman" - METALLICA
19. "Back in Black" - AC/DC
20. "Runnin' with the Devil" - VAN HALEN
21. "The Hellion/Electric Eye" - JUDAS PRIEST
22. "Run to the Hills" - IRON MAIDEN
23. "Let it Go" - DEF LEPPARD
24. "Epic" - FAITH NO MORE
25. "Hangar 18" - MEGADETH
26. "Rime of the Ancient Mariner" - IRON MAIDEN
27. "You've Got Another Thing Comin'" - JUDAS PRIEST
28. "Fear of the Dark" - IRON MAIDEN
29. "Raining Blood" - SLAYER
30. "Walk" - PANTERA
31. "Holy Diver" - DIO
32. "Highway to Hell" - AC/DC
33. "Heaven and Hell" - BLACK SABBATH
34. "Bulls on Parade" - RAGE AGAINST THE MACHINE
35. "Fade to Black" - METALLICA
36. "Angel of Death" - SLAYER
37. "Peace Sells" - MEGADETH
38. "Freak on a Leash" - KORN
39. "Them Bones" - ALICE IN CHAINS
40. "Cemetery Gates" - PANTERA
41. "Detroit Rock City" - KISS
42. "Devil's Child" - JUDAS PRIEST
43. "Run with the Wolf" - RAINBOW
44. "Would?" - ALICE IN CHAINS
45. "We're Not Gonna Take It" - TWISTED SISTER
46. "Hell Bent for Leather" - JUDAS PRIEST
47. "Beyond the Realms of Death" - JUDAS PRIEST
48. "Bomber" - MOTÖRHEAD
49. "Unchained" - VAN HALEN
50. "10,000 Days (Wings, Part II)" - TOOL
01. "Master of Puppets" - METALLICA
02. "Ace of Spades" - MOTÖRHEAD
03. "Crazy Train" - OZZY OSBOURNE
04. "Iron Man" - BLACK SABBATH
05. "The Number of the Beast" - IRON MAIDEN
06. "War Pigs" - BLACK SABBATH
07. "Paranoid" - BLACK SABBATH
08. "One" - METALLICA
09. "Hallowed Be Thy Name" - IRON MAIDEN
10. "Breaking the Law" - JUDAS PRIEST
11. "Children of the Grave" - BLACK SABBATH
12. "Welcome to the Jungle" - GUNS N' ROSES
13. "Black Sabbath" - BLACK SABBATH
14. "Hells Bells" - AC/DC
15. "The Trooper" - IRON MAIDEN
16. "Painkiller" - JUDAS PRIEST
17. "Stargazer" - RAINBOW
18. "Enter Sandman" - METALLICA
19. "Back in Black" - AC/DC
20. "Runnin' with the Devil" - VAN HALEN
21. "The Hellion/Electric Eye" - JUDAS PRIEST
22. "Run to the Hills" - IRON MAIDEN
23. "Let it Go" - DEF LEPPARD
24. "Epic" - FAITH NO MORE
25. "Hangar 18" - MEGADETH
26. "Rime of the Ancient Mariner" - IRON MAIDEN
27. "You've Got Another Thing Comin'" - JUDAS PRIEST
28. "Fear of the Dark" - IRON MAIDEN
29. "Raining Blood" - SLAYER
30. "Walk" - PANTERA
31. "Holy Diver" - DIO
32. "Highway to Hell" - AC/DC
33. "Heaven and Hell" - BLACK SABBATH
34. "Bulls on Parade" - RAGE AGAINST THE MACHINE
35. "Fade to Black" - METALLICA
36. "Angel of Death" - SLAYER
37. "Peace Sells" - MEGADETH
38. "Freak on a Leash" - KORN
39. "Them Bones" - ALICE IN CHAINS
40. "Cemetery Gates" - PANTERA
41. "Detroit Rock City" - KISS
42. "Devil's Child" - JUDAS PRIEST
43. "Run with the Wolf" - RAINBOW
44. "Would?" - ALICE IN CHAINS
45. "We're Not Gonna Take It" - TWISTED SISTER
46. "Hell Bent for Leather" - JUDAS PRIEST
47. "Beyond the Realms of Death" - JUDAS PRIEST
48. "Bomber" - MOTÖRHEAD
49. "Unchained" - VAN HALEN
50. "10,000 Days (Wings, Part II)" - TOOL
Etiketter:
100
lördag 12 mars 2011
Sweden Rock Magazine #80
Nytt nummer ute nu. Jag listar 10 videor som lämnar en del att önska och recenserar senaste given från Amon Amarth och klassiska Warlock-albumet Triumph and agony. På www.swedenrockmagazine.com finns även recensioner av True as steel och Hellbound samt Sanity of Impeity.
Som vanligt är prenumeranter vinnare med åtta exklusiva sidor. Prenumererar gör man enklast genom att surfa HIT.
Etiketter:
Amon Amarth,
Sweden Rock Magazine,
Warlock
onsdag 2 mars 2011
Skåprensning
Hepp. Kolla vad som kommer fram när man börjar sortera i skivhyllan. Här finns nybörjare som idag har tagit ett kliv framåt och några som försvunnit ut i periferin. Känner du igen dig? Maila gärna några historier kring inspelningen så lägger jag upp dem här på bloggen.
Adressen är: jonathan(snabela)etm.nu
Etiketter:
Demo,
Skivrensning,
Värmland
Vomitory - Opus Mortis VIII
1. Regorge In The Morgue
2. Bloodstained
3. They Will Burn
4. The Dead Awaken
5. Hate In A Time Of War
6. Torturous Ingenious
7. Forever Damned
8. Shrouded In Darkness
9. Combat Psychosis
10. Requiem For The Fallen
Albumet släpps via Metal Blade den 23 april
måndag 28 februari 2011
På turné med Sparzanza
Johan Carlsson i Sparzanza levererar ett referat av bandets nyss avslutade miniturné i Finland.
--------
Att skriva turneblogg i efterhand efter en Finlandsturne kan vara lite problematiskt, men vi ska göra vad vi kan för att minnas det bästa! Det här var inte den längsta turnén, men helt klart den fetaste. Att vi fått nytt, finskt skivbolag, som ägs av Universal, satte standarden på turnén på stört.
Vi började med att göra intervjuer med finsk radio och tidningar på universals kontor. Där fann Åberg inspiration till en ny sänglampa hemma i trummislyan!
Universals ide att ge en uppstoppad ren i present till Lady Gaga hade inte gått hem fick vi veta, och det var nära att vi kom därifrån med renen.
Jyväskylä var först ut på schemat. Grymt spelställe, och vårt nya crew visade sig vara riktiga pärlor. Att det är i Finland man hittar bra arbetskraft hoppas vi att Värmland kommer få se på kommande fredags ljusshow! Näst intill fullt hus och inga premiärnerver! Kanongig!
Dagen efter i Tammerfors gick vi på vår favoritrestaurang, Amarillo, för att avnjuta några grillade burgare. Åberg och Weileby bestämde för att ta smaklökarna på en rymdresa genom att beställa Habanero Burger! När det står "are you really sure?" på menyn ska man tänka efter, visade det sig. Weileby grabbade i hungerns hetta tag i den röda, inbjudande pepparn som stack upp ur brödet, ett stort bett, några sekunder passerade......sen.......ahhhhhhhh!!!!!!!! Paniken lyste från honom och tårarna sprutade, inte bara från Weileby, men från hela sällskapet som grät av skratt!
Vid sådana här resor är det tur att det finns Dimor!
Tammerfors giget gick kanon också. Ny klubb som vi aldrig spelat på tidigare, och jävligt bra publik! Det är rätt kul att man börjar känna igen en del die hard fans i publiken. En av våra finska street team presidenter reste runt till alla 4 spelningarna. Det är tufft.
Ett av våra favoritställen är den lilla rockklubben Ryttmikatti i en håla som heter Kouvola, vilket var nästa stopp. Det blir alltid smetfullt och riktigt svettiga spelningar! Och det var inget undantag den här gången heller! Under Temple Of The Red-Eyed Pigs var det till och med svårt att höra sången på scenen eftersom alla fyllesjöng med i låten. Den låten och Follow Me tillsammans med Gone från In Voodoo Veritas verkar vara dom säkraste korten i de tusen sjöarnas land.
Det blev en bakfylla på lördag morgon som genast fick ordnas upp med en morgon jäger i turnébussen. En parentes är att vi på färjan hem träffade rockabillybandet Fatboy, som upplyste oss om att dom kvaddat den bussen vi hyrt för något år sedan! Kanske därför som behållaren till kylarvätskan läcker som ett såll. Ja ja, i Helsingfors åkte vi direkt till en skivbutik och gjorde ett kort gig i butiken. Några svenska fans hade rest över för Helsinki spelningen, så det var som att komma till Filipstad och Järfälla samtidigt. Trevligt att faktiskt kunna gå omkring och botanisera bland Rammstein vinyler, Slayer-boxar och Mike Patton plattor! Det ser man inte hemma i Karlstad!
Nosturi i Helsingfors är ett av dom bästa ställen vi spelat på. Den här gången hade vi dock ingen wrestling ring framför scenen, som sist! Innan spelningen, under vårt intro stod vi bakom scenen och hörde publikens vråååååål, och jag tror att alla i bandet fick en liten klump i magen av nervositet. Det var däremot inte något som märktes, för detta blev nog den bästa spelningen vi någonsin gjort. Allt satt som ett smäck! Ljudet var perfekt och publiken var riktigt med på noterna.
Efter giget signade vi turneaffischer, skivor, kroppsdelar och entrebiljetter i över en timme! Riktigt kul, det är enligt promotorn något som aldrig händer på Nosturi vanligtvis. En av säkerhetspersonalen fick eskortera oss till autograf sessionen!
Sista giget = efterfest hos skivbolaget och på en av stadens rockklubbar = mer gratis öl = väldigt trevligt!!!!!
På färjan hem lyxade vi till det med pepparstek (man är inte bortskämd med fantastisk mat på turné inte) och en sväng i båtens bastu och bubbelpool, och självklart fick vi njuta av tondöva Finnar i Karaokebaren!
Over and out, vi ses på Nöjesfabriken på fredag!!!!!
tisdag 22 februari 2011
Payday and punknight
Saxat från Facebook
"Karlstads vitmålade rockhjältar gästar oss denna kväll med ett hyllningsgig till två av punkrockens jättar. På setlisten för kvällen är det uteslutande låtar från THE RAMONES och MISFITS!
Detta kommer bli en kväll som inte lämnar en strupe torr! Under kvällen har vi även slagit på stort och bjudit in DJ Magnil för att skapa rätt känsla. Missa nu inte denna fantastiska punkkväll på Glada Ankan."
Vem vill inte sätta sprätt på lönekuvertet en sådan kväll och dessutom kunna tjata på Fredrik Magnil i DJ-båset.
lördag 19 februari 2011
måndag 14 februari 2011
Nytt från Whitesnake
HÄR finns nya videon till låten "Love will set you free" från albumet Forever more som släpps den 29 mars.
Etiketter:
Whitesnake
lördag 12 februari 2011
Sweden Rock Magazine #79
15 februari finns nya numret i butik. Prenumeranter fick det nu i veckan. Jag har intervjuat Sparzanza och Mean Streak samt tipsar om tio låtar med värmlandsanknytning på Spotify. Som vanligt bjuds det på åtta extra sidor för de som prenumererar. Det gör man enklast genom att surfa HIT.
Etiketter:
Mean Streak,
Sparzanza,
Sweden Rock Magazine
onsdag 9 februari 2011
Refused
Medan jag lyssnar på tre återutgivna album med Warlock dyker det här inlägget upp på internet. Alla inlägg med orden Refused och återförening i samma mening är för mig som dödahavsrullarna för en historiker med tjocka glasögon.
Holken 1993. Entombed, Refused och Fireside. Den kvällen glömmer jag aldrig.
Holken 1993. Entombed, Refused och Fireside. Den kvällen glömmer jag aldrig.
Etiketter:
Refused,
återförening
tisdag 8 februari 2011
Bulletvinnare
Det var ingen lätt tävling. Utslagsfrågan var omöjlig. Så här ser facit ut.
Venom - Welcome to hell
Iron Maiden - Powerslave
Megadeth - Peace sells... but who´s buying?
Utslagsfrågan
Paul Stanleys soloplatta från 1978. Bästa försöket är Hell Hofer.
Här är de överlyckliga vinnarna i årets första tävling.
Ola Bergli, Karlstad (vinyl)
Jon Baier, Sunnansjö (vinyl)
Fredrik Magnil, Karlstad (cd)
Grattis alla. Priserna kommer på posten.
Venom - Welcome to hell
Iron Maiden - Powerslave
Megadeth - Peace sells... but who´s buying?
Utslagsfrågan
Paul Stanleys soloplatta från 1978. Bästa försöket är Hell Hofer.
Här är de överlyckliga vinnarna i årets första tävling.
Ola Bergli, Karlstad (vinyl)
Jon Baier, Sunnansjö (vinyl)
Fredrik Magnil, Karlstad (cd)
Grattis alla. Priserna kommer på posten.
fredag 4 februari 2011
Veckans Darling - Kiss / Dynasty
När jag köpte albumet i början av åttiotalet så kändes det helrätt. Att Destroyer kunde ha blivit mitt första inköp var inget jag reflekterade över då. Det viktiga var att Gene, Paul, Peter och Ace var på omslaget. Musiken var av sekundär betydelse. Dynasty var min första egna vinylplatta och den står fortfarande i lådan här hemma.
Dynasty är inte Kiss vassaste album men det förtjänar inte heller all kritik det har fått under åren. Orsaken stavas I was made for lovin you. Discolåten är enda orsaken till att albumet släpats i smutsen och bespottats så.
Det är dock ett splittrat album av ett band i total upplösning. Ace och Peter höll på att gå under medan Gene och Paul gasade på. Naturligtvis återspeglades det i musiken. Peter Criss trummar inte ens på Dynasty och det var ungefär här som det slutade att spela någon roll vem som egentligen lirade på en Kiss-platta. I alla fall om man frågar Gene och Paul.
När jag intervjuade Nicke Andersson i höstas kom vi båda fram till att vi faktiskt gillar Dynasty. Kanske inte lika mycket som Destroyer men ändå så att vi försvarar det när någon laddar kanonerna för att kritisera det.
Mina grabbar kommer också släpande på albumet ganska ofta och då inte bara för att ”Kiss-gubbarna” på omslaget är coola utan för att de faktiskt gillar musiken. Precis som pappa och Nicke Andersson.
Jonathan Strandlund
Den är texten publicerades i en kortare version i dagens NWT
Etiketter:
Kiss,
Veckans darling
lördag 29 januari 2011
Tävling - Highway Pirates
Dags för årets första tävling. Nya Bullet står på spel. Naturligtvis i smaskig vinylutgåva direkt från Sound Pollution. För den som önskar finns den även som cd.
Uppdrag
Familjens teckningsfantom har gjort sina egna tolkningar av tre klassiska hårdrocksomslag och din uppgift ar att identifiera dem. Klurigt men roligt. Det är alltså inga obskyra utgåvor från undergroundband utan klassiker i den bemärkelsen att alla som gillar metal har snubblat över dem någongång i livet.
Here we go.
Maila ditt svar till jonathan (snabela) etm.nu senast den 5 februari så är du med i tävlingen. Lycka till.
Utslagsfråga
Familjens yngste medlem ville naturligtvis vara med. Men här snackar vi en betydligt svårare nivå. Ryck i snöret innan tåget har startat i På spåret-nivå. Vilket omslag föreställer teckningen ovan. Kul extrafråga, omöjlig att svara på.
Foldout
Omslag och innersleve
Gigantisk poster
Uppdrag
Familjens teckningsfantom har gjort sina egna tolkningar av tre klassiska hårdrocksomslag och din uppgift ar att identifiera dem. Klurigt men roligt. Det är alltså inga obskyra utgåvor från undergroundband utan klassiker i den bemärkelsen att alla som gillar metal har snubblat över dem någongång i livet.
Here we go.
Omslag 1
Omslag 2
Omslag 3
Maila ditt svar till jonathan (snabela) etm.nu senast den 5 februari så är du med i tävlingen. Lycka till.
Konstnären in action
Utslagsfråga
Familjens yngste medlem ville naturligtvis vara med. Men här snackar vi en betydligt svårare nivå. Ryck i snöret innan tåget har startat i På spåret-nivå. Vilket omslag föreställer teckningen ovan. Kul extrafråga, omöjlig att svara på.
Etiketter:
Bullet,
Highway pirates,
Tävling,
Vinyler
lördag 22 januari 2011
Veckans vinylshopping
Vad gör man de sista flämtande januaridagarna när plånboken är lika tom som en vattenbrunn i Sahara. Jo, då shoppar man vinyler från en säljare i Italien. Bra idé!
Det var ju ett bra pris i alla fall. 350 kronor med frakt och allt. Dyrt säger du, jag säger ett fynd. Den här dynamitladdningen är nästintill omöjlig att finna på vinyl och den andra som faktiskt finns på nätet kostar nästan fem hundra plus frakt.
Etiketter:
Januari,
Vinyler,
Warrior Soul
måndag 17 januari 2011
And the winner is...
Watain fick nyss en extremt välförtjänt grammis för bästa hårdrock. Halleluja. Har du inte hört Lawless Darkness ännu är det hög tid.
fredag 14 januari 2011
Veckans skörd i brevlådan
Vinylsingel. Split mellan Bloodlights (Captain Poon ex Glucifer) och...
Imperial State Electric (Nicke Andersson). Svängig duell mellan Norge och Sverige som faktiskt Norge tar hem segern i. 300 exemplar, svart vinyl, 45 rpm, Soulseller records.
Truckerhårdrock i form av Bullet. Highway Pirates heter albumet som kommer att hyllas av varenda jeansjacka i landet.
Slutligen nya Sparzanza i nedladdad (laglig) version.
Imperial State Electric (Nicke Andersson). Svängig duell mellan Norge och Sverige som faktiskt Norge tar hem segern i. 300 exemplar, svart vinyl, 45 rpm, Soulseller records.
Truckerhårdrock i form av Bullet. Highway Pirates heter albumet som kommer att hyllas av varenda jeansjacka i landet.
Mean Streak. Pampig power metal i samma fåra som Primal Fear etc.
lördag 8 januari 2011
lördag 25 december 2010
2010 - Enligt Pär Gäfvert, Chief screamer Damien
Norma Jean - Meridional
En ny ”Gutter phenomenom” anno 2010.
Bring Me The Horizon – There is a hell, believe me I’ve seen it. There is a heaven, let’s keep it a secret
Estetiskt vackert välproducerat.
Parkway Drive – Samsara
Inte ett dåligt spår.
Kvelertak – Kvelertak
Norge goes rock n roll hardcore.
First Blood – Silence is betrayal
Soundtrack to the end of the world.
Comeback Kid – Symptoms and cures
Sing along. Grymma körer, underbara slingor.
Alexisonfire – Dog’s blood
Förvisso bara en EP men det räcker.
High On Fire – Snakes for the divine
Grymma nyanser. Snabbt. Snyggt. Argt. Kraftfullt.
The Ghost Inside – Returners
Catchy melodic hardcore.
As I lay dying – The powerless rise
Cliché men håller gott.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

















































