Visar inlägg med etikett Sonisphere. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Sonisphere. Visa alla inlägg
lördag 7 augusti 2010
Between a rock and a rainy place
Innerst inne skulle jag ha trivts rätt bra på Sonisphere idag. Regnbilderna och twitterrapporteringarna om skyfall tröstar dock ganska bra.
Etiketter:
Sonisphere
onsdag 23 juni 2010
tisdag 22 juni 2010
torsdag 23 juli 2009
Och på tal om Anthrax
Saxat från Facebook
Anders Åberg (Sparzanza)
"I natt åker vi till Finland för att ersätta Anthrax på Qstock festivalen!"
Världen är liten
Anders Åberg (Sparzanza)
"I natt åker vi till Finland för att ersätta Anthrax på Qstock festivalen!"
Världen är liten
Etiketter:
Anthrax,
Karlstad,
Sonisphere
Anthrax
"I was never seriously ill or sick at all, as reported in ANTHRAX's July 17, 2009 press release. This extremely inflammatory statement hurt me tremendously. This statement misled fans, friends and family members into believing that I was seriously ill when I was not. I was not aware such a statement was being issued and it came as a total shock to me, as I'm sure it did to all of you. It was the other band members' decision to cancel the tour dates, not mine. I was ready, willing and able to do my job.
"After issuing the press release, the other band members decided, on their own accord, that I had 'resigned' from the band. I never resigned from the band"
"After issuing the press release, the other band members decided, on their own accord, that I had 'resigned' from the band. I never resigned from the band"
Etiketter:
Anthrax,
Dan Nelson,
Sonisphere
måndag 20 juli 2009
lördag 18 juli 2009
End of the line
Just nu soundcheckar Metallicas crew och snart går Primal Scream på den mindre av de två scenerna. Primal Scream bloggar jag inget om och när Metallica går på kommer det att vara omöjligt att skriva något. Bilder och en Metallica-rapport kommer i morgon kväll när jag landat hemma i soffan igen. Sent troligtvis.
Kul att så många surfade in och kollade bloggen under dagen. Lämna gärna kommentarer om vad ni tyckte om rapporteringen.
Stay Clean
Etiketter:
Metallica,
Slut för idag,
Sonisphere
The Hives

I mars spelade The Hives på nöjesfabriken i Karlstad och jag skrev följande recension. Riktigt så eldiga var inte Pelle & Co ikväll men de är ju ett band som aldrig gör bort sig. Regnet har slutat och alla är lite gladare igen. Men blöta.
Etiketter:
Sonisphere,
The Hives
Machine Head

Oj vad Rob Flynn var taggad. Bandet har varit på turné de senaste två och ett halvt åren och gjorde i kväll den trehundrade spelningen på The Blackening-plattan. Otroligt att kunna vara så all fired up efter så många spelningar. Respekt!
Etiketter:
Machine Head,
Sonisphere
Cradle of white noise
Hörru Dani Filth. Ta och lägg ifrån dig mikrofonen ett tag. Det låter inte bra. Inse det. Gör något annat. Eller gör det i alla fall en bra bit bort från mig. I en annan världsdel typ.
Etiketter:
Cradle of filth,
oljud,
Sonisphere
Meshuggah

"Min mormor dog för två år sedan. Hon rör sig mer än ni".
Meshuggah-sångaren Jens Kidman är inte nådig i sin dom över den förlamade publiken framför scenen. Inte konstigt att det inte är världens fest då regnet fullständigt öser ned. Själv står jag i hyfsat lä under en K-märkt bod på pressområdet och kollar på sniken.
Etiketter:
Meshuggah,
regn,
Sonisphere
Lamb of God-pepp

Nu väntar vi på det "första stora bandet" Lamb of God står på scen om knappt 20-minuter. Förhandslyssningen i bilen sent igår kväll lovade bra tryck.
Etiketter:
Lamb of god,
Mastodon,
Sonisphere
Gympass med Dennis & Co

Att träna går som en röd tråd genom bloggandet från Sonisphere. Just nu håller Dennis Lyxsén ett svettigt pass på scen med International Noise Conspiracy. "Gå inte runt och var arg för ingentig, skaffa en anledning" skrek Dennis.
Etiketter:
Dennis,
Sonisphere
Nakenchock

Dead By April har en kille med som filmar deras spelningar. Putte klev upp på scen under näst sista låten och gjorde naturligtvis succé.
Etiketter:
nakenchock,
Sonisphere
Stora scenen

Mäktig och saftigt med högtalare och bildskärmar. Det lär bli enkelt att se alla banden på stora scenen.
Etiketter:
Sonisphere
Dags att dra sig mot festivalområdet
Nu är det pepp. Raka spåret mot festivalen och metal hela dagen. Det kommer rapporter OCH bilder under hela dagen - kanske inte under Metallica men annars så ska jag försöka få med en bild på varje band.
Etiketter:
Sonisphere
Personlig reflektion Anthrax
2007 såg jag Suicidal Tendencies på i Hultsfred och det var då 19 år sedan sist. Anthrax skulle ha knäckt sviten med två år eftersom jag såg både Anthrax och Suicidal i Solnahallen på State of Euphoria-turnén.
Nu blev det inte så. Jag gråter inte över Anthrax mer än att det hade varit kul med ett nytt rekord. Vi körede Got the time i bilen igår - gott nog!
Etiketter:
Anthrax,
Sonisphere,
Suicidal Tendencies
Damien-deff i Hultsfred
Sent fredag kväll på plats i Hultsfred. Resan har varit en blandning av replokal och Wayne´s World med Damien-Martin och Damien-Anders frenetiskt lirandes lufttrummor hela vägen (Anders körde dessutom).
Eftersom vi är inkvarterade i ett gym passade Martin på att deffa lite inför spelningen med Mastodon. Läckert eller hur?
Etiketter:
Damien,
Gym,
Manowar,
Sonisphere
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
