Prenumeration fixar du här
lördag 23 juli 2011
Sweden Rock Magazine #84
Prenumeration fixar du här
Etiketter:
Sweden Rock Magazine
torsdag 7 juli 2011
Storfors is next
På NWT:s insändarsidor finns idag den här enormt träiga åsikten. Först vill jag bara vässa missilerna och mailbomba redaktionen ett manifest om hur blödande gitarrfingertoppar i svenska källarlokaler är exakt lika mycket kultur som att gå på opera eller vara med i en bokcirkel.
Men jag har semester och orkar inte bry mig. Så Sven-Erik Sundberg i Storfors, du klarade dig den här gången. Men om du visar ditt okunniga och inskränkta tryne en gång till så trycker jag på ”skicka”.
söndag 3 juli 2011
Slayeromslagen
Medan Linnea frågar Tom Araya hur han gått från att vara ett hot mot samhället till att få sin hemstads "nyckel" röstar vi på Slayeromslag.
Fredrik: Reign in blood
Jag: Seasons in the abyss
Magnus: South of heaven
Fredrik: Reign in blood
Jag: Seasons in the abyss
Magnus: South of heaven
Vilket av Megadeths omslag är snyggast?
Juryn röstar på följande:
Arvid: Rust in peace
Fredrik: RISK (omslaget, inte musiken)
Magnus: Peace sells
Jag: Rust in peace
Mustaine är pissed off
Mustaine kastar arga blickar omkring sig och säger att han måste fixa en sak och försvinner i kulisserna. Nästa SVT-klipp visar Mustaine med ett vinglas. Classy.
Megadeth vs Aliens
I USA gömmer man aliens i en Hangar i Arizona. Megadeth har naturligtvis skrivit en låt om detta. Hangar 18 från mästerverket Rust in peace.
Etiketter:
Megadeth
Experter på plats
Jenny Walroth - megapromotiondrottning på mängder av skivbolag. Har säkert två meter plattor i skivhyllan som jag fått från henne under åren.
Etiketter:
Big Four
torsdag 30 juni 2011
Rapport från en solstol
Ebay-köp för en struntsumma.
Bästa tidningen utan hårdrock fast med hårdrock.
Anders pratar om dyrare och bättre dricka. Bra tips.
Enastående dokumentär. En av de bästa. Faktiskt.
Ebay-köp. Lite dyrare än Ace dock.
Inspelad för en god sak. Gubbigt men väldigt bra.
Nytt nummer med extremt bra uppställning.
Inköpt i New Haven av barnkalasarrangerande förälder.
Eddie satt lite tightare 2011 än back in the day.
Utanför en helt vanlig djuraffär i Karlstad.
Extrabilaga till Classic Rock. Bra valuta för pengarna.
Solsidan. Fast i skuggan.
söndag 26 juni 2011
Big Four på Ullevi
Någon som är seriöst intresserad av en sittplatsbiljett till Metallica, Anthrax, Slayer och Megadeth på Ullevi i sommar? Maila mig på jonathan(snabela)etm.nu så kan jag förmedla en till ett enormt bra pris.
Uppdaterat: Biljetten är såld!
Uppdaterat: Biljetten är såld!
onsdag 22 juni 2011
torsdag 16 juni 2011
tisdag 14 juni 2011
lördag 11 juni 2011
Sista skriket från Sölvesborg
Snabb resumé från en dag som knappt räknas som festivaldag.
Men nu vill jag hem. Så är det.
Tack alla ni som följt bloggen. Idag har det varit helt hysteriskt många. Närmare 1500 st. Vart kommer ni ifrån? Jag misstänker en bugg i räknaren men man vet ju aldrig. På internet kan ju som bekant vad som helst hända.
- Lee Aaron - Bra klös i fyra låtar. Sedan godnatt.
- Redaktionsöl i gassande sol
- Black Label Society på tryggt avstånd
- Snabb tupplur som blev över två timmar
- Temperatur värdig en sommardag
- Snabbt samtal med extremt lång tv-profil
- Längre samtal med författare till kommande black metal-bok
- Pepp för Ozzy - Ja, det känns faktiskt så.
Men nu vill jag hem. Så är det.
Tack alla ni som följt bloggen. Idag har det varit helt hysteriskt många. Närmare 1500 st. Vart kommer ni ifrån? Jag misstänker en bugg i räknaren men man vet ju aldrig. På internet kan ju som bekant vad som helst hända.
Etiketter:
Sweden Rock Festival 2011
Rapport från nyhetsbruset
Saker händer naturligtvis utanför Sölvesborg även denna helg. Följande är saxat från Blabbermouth
"METALLICA's 1991 self-titled fifth album, commonly known as "the black album," in 2009 surpassed SHANIA TWAIN's 1997 record, "Come On Over", as the best-selling CD of the SoundScan era. To date, the black album has sold 15,672,000 copies.!
"METALLICA's 1991 self-titled fifth album, commonly known as "the black album," in 2009 surpassed SHANIA TWAIN's 1997 record, "Come On Over", as the best-selling CD of the SoundScan era. To date, the black album has sold 15,672,000 copies.!
Etiketter:
Metallica
Ghost
Ghost i fredagsnatten var en isande upplevelse. Demonisk. Satanisk. Antikrist. Mannen bredvid mig grät nästan under Beatles-covern Here comes the sun (eller son som Ghost döpt om den till för att hedra födelsen av satans barn). Jag var nära att följa hans exempel.
Det var vackert. Bland det bättre jag sett. Jag saknade inte Whitesnake en enda sekund.
Det var vackert. Bland det bättre jag sett. Jag saknade inte Whitesnake en enda sekund.
Etiketter:
Ghost,
Sweden Rock Festival 2011
Paradise morning
Klev just ut från frukosttältet och in genom backstageingången. En typsikt festivalomgivning med folk som ser ut lite hursomhelst, stora tält, vakter och musik. Just exakt som det ser ut i videon till Paradise City när Guns hänger backstage för att lire på Donington.
Exakt när jag går där så drar DJ i backstagebaren igång just Paradise City. Vips så var det en rolig dag igen.
Exakt när jag går där så drar DJ i backstagebaren igång just Paradise City. Vips så var det en rolig dag igen.
Etiketter:
Sweden Rock Festival 2011
fredag 10 juni 2011
Spökvarning
Alla pratar om Ghost. I alla intervjuer. På alla presskonferenser. I alla toalettköer. Känns som att de får kasta ur sig ännu ett album för att riktigt rida på vågen.
Vid lunch:
Jonas Granvik: –Nu ska jag ringa till Ghost
Jag: –Exakt vem ringer man till om man ska ringa till Ghost?
Granvik: –Man ringer till Ghost helt enkelt.
Hemlighetsmakeriet är enormt och inte ens med det näst flashigaste festivalarmbandet får man reda på vilka som döljer sig bakom maskerna.
Nu drar jag på Helloween
Vid lunch:
Jonas Granvik: –Nu ska jag ringa till Ghost
Jag: –Exakt vem ringer man till om man ska ringa till Ghost?
Granvik: –Man ringer till Ghost helt enkelt.
Hemlighetsmakeriet är enormt och inte ens med det näst flashigaste festivalarmbandet får man reda på vilka som döljer sig bakom maskerna.
Nu drar jag på Helloween
Etiketter:
Sweden Rock Festival 2011
Festivaltävling
Mitt i brinnande hårdrocksinfernot Sweden Rock Festival sätter jag mig bekvämt i en soffa med Overkills sångare Bobby "Bliz" Ellsworth för en intervju.
Bobby är vänlig och ritar av Overkills maskot Chaly samt signerar mästerverket. Teckningen kan bli din. Svara bara på följande fråga.
På vilket Overkill-album finns låten Powersurge? Maila svaret till jonathan(snabela)etm.nu och märk mailet med Overkill. Lycka till.
Etiketter:
Sweden Rock Festival 2011
Down - bildspecial
– My head´s fine. Ask Pepper about it, he just sneaked up on me on stage and tried to kill me. Mother Fucker. That´s what happens when your in fucking New York.
Min skjutjärnsfråga får fyr på en presskonferens som mynnar ut i att hela Down rappar något sexistiskt. Sjukt. Bilderna har ni här. Med respektabel skärpa.
Phil anser för övrigt att nästa platta från GHOST måste vara 10 000 gånger bättre. Svårt uppdrag.
Min skjutjärnsfråga får fyr på en presskonferens som mynnar ut i att hela Down rappar något sexistiskt. Sjukt. Bilderna har ni här. Med respektabel skärpa.
Etiketter:
Sweden Rock Festival 2011
Down - Stone the Crow
Sitter just nu och väntar på att Down ska hålla presskonferens. Ska sätta mig lite närmare så det kanske blir några bilder som är värda namnet istället för de magiskt dåliga jag lyckats prestera på de tidigare presskonferenserna.
Under tiden: Stone the crow
Under tiden: Stone the crow
Etiketter:
Sweden Rock Festival 2011
Ghost vs Whitesnake
Lite omdirigering i arbetsschemat resulterade i att liverecension av Ghost föll på min lott. Frontalkrock i natten med Mr Coverdale alltså. Får väl försöka vattna ur det bästa av de båda. Scenerna ligger ju hyfsat nära varandra.
Etiketter:
Sweden Rock Festival 2011
Merchendise
En liten shoppingrunda på området resulterade i en grym Necronaut t-shirt åt mig och en varsin Motörhead t-shirt åt knattarna där hemma. 300 för hela kalaset.
Necronaut = Official merch
Motörhead = bootlegs
Fint ska det vara
Tummade på en Ghost t-shirt men den fanns bara i XL och den kunde jag ha använt som tält.
Necronaut = Official merch
Motörhead = bootlegs
Fint ska det vara
Tummade på en Ghost t-shirt men den fanns bara i XL och den kunde jag ha använt som tält.
Etiketter:
Sweden Rock Festival 2011
Veckans recensioner i NWT
Mitt i allt hårdrocksbrus finns det naturligtvis plats för lite hederliga recensioner. Du hittar Saxon här och Black Country Communion här.
Etiketter:
Veckans recensioner i NWT
Only in Sölvesborg
Tant. Ca 75 år. Skinnväst. Metallica patch. Brassestol och Priest t-shirt. Only in Sölvesborg folks, only in Sölvesborg.
Etiketter:
Sweden Rock Festival 2011
The dead and living
I dagens NWT kan ni läsa allt och då menar jag verkligen allt om dagen då The dead and living lirade på Sweden Rock Festival. Här finns artikeln.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

















































