DISFEAR - Soulscars.DISCHARGE - Hear nothing, see nothing, say nothing.
FLUX OF PINK INDIANS - Not so Brave.
EXTREME NOISE TERROR - CD Singel - Peel sessions 87 - 90
Samtliga för ynka 57 spänn.
När man, som jag, håller Black Sabbaths platta Heaven and hell som en av tidernas vassaste stunder känner man att snålvattnet börjar rinna utefter visdomständerna när en sådan här nyhet dyker upp.
Svetser´n är som vanligt väldigt underhållande att läsa. Inte minst för det här underbara inlägget om gamle Dead Kennedy-sångarens nya liv på Skoghall.
Mitt i allt Chinese Democracy med Axl så har tydligen mina absoluta hjältar Warrior Soul även de släppt en platta med samma namn. Jag brukar hålla slavisk koll på Kory Clarke´s förehavanden och blev minst sagt paff när det här flimrade förbi på Internet.
Saxat från Svetser´n blogg
...And Then There Was Timo heter en samlingsplatta med Timo Räisänen. Inte mycket metal över det kan ni kanske tycka men Timo gör två covers som är intressanta. Först ger han sig (inte så otippat) på AC/DC-dängan You shock me all nite long för att sedan hejdlöst kasta sig in i (mycket otippat) In Flames The Mirrors truth. Hur det låter? Upptäck själv. Plattan släpps den 26 november via Razzia records.
Vad sägs om lite Glenn Benton så här på söndagskvällen? Plattan Legion med Deicide finns med på Close-Up Magazines lista över de 100 bästa plattorna mellan 1992-2008, alltså har jag köpt den. Som vanligt ett fynd på Tradera. Följer även min budgivning på en annan av de listade plattorna med spänning.
Förra året fick jag en julskiva med Carola att recensera. Övriga medarbetare på NWT:s nöjesredaktion mös av välbehag när den ende i församlingen med nitbälte fick ta sig an Antikrist i egen hög person.
På bussen hem idag så läste jag Ofermod-artikeln i senaste numret av Close-Up Magazine. Låt mig säga så här, jag och Belfagor skulle inte ha speciellt mycket att snacka om på en fest.
1. Vad heter plattan?
Cradle of filth - Godspeed on the Devil's Thunder
Under veckan kommer nya numret till prenumeranter