söndag 26 oktober 2008

Two down, two to go

Lunchspelningen med The Hellacopters var ungefär som jag förväntat mig, bra men inte sylvass. Det var mycket polare och kollegor till bandet i publiken, figurer som vanligtvis inte är på topp runt lunch med andra ord. Lite stillastående blev resultatet, men som sagt en helt ok spelning.

Kvällsspelningen var en helt annan femma. Eller dimension. Eller från ett annat universum. The Hellacopters var hur tända som helst och gjorde en "Reign in blood" - de lirade sina låtar snabbt och furiöst samtidigt som de satt som ett smäck. Jag har sett bandet ett tjugotal gånger och gårdagens sena spelning var tveklöst den bästa jag sett.

En puckad idiot slängde upp en bärs i avslutande Soulseller och kortslöt hela PA-anläggningen. Gatlopp anyone? Vi var många som ville läxa upp den personen kan jag säga.

Efterfesten på Debaser var lång kö och inte speciellt het. Medlemmar från The Hives, Nomads, Turpentines mfl lirade Hella-covers men helt ärligt lät det förjävligt, speciellt direkt efter att man lämnat en av de bästa spelningar man sett.

Idag är det två nya spelningar, en kl 15 och en kl 21. Jag har svårt att tro att någon av dem blir bättre än den igår. Men vem vet, allt kan hända.

Inga kommentarer: