fredag 17 december 2010

2010 - Enligt mig själv

NWT:s webbredaktion sover så min årsbästa kommer här på bloggen istället

----


2010

Aldrig har en skivlista varit så jämn. Det var målfoto, juryöverläggning och avslitet hår på de fem översta. Så hårfint var det.

Åttiotalsinspirerad heavy metal med Dawnbringer, bråkig och råbarkad metal från High on fire, avgrundskross i händerna på svenska Watain, überhype från kusliga Ghost och skrubbsår i form av rock´n roll så nedstämd och svängig att Chuck Berry framstår som stel. Kvelertak, stryptaget från Norge, fällde mig direkt.

Förutom att Nicke Andersson inte kvalade in på topp fem ser jag tiondeplatsen som en riktig outsider. Bring me the horizon vände upp och ned på mitt liv den vecka There is a hell, belive me I have seen it, there is a heaven, let´s keep it a secret recenserades. Jag fattade inte storheten i myllret.

Nu vet jag bättre och ser framtidens metal i bandet. Sent ska experterna vakna.

Har ni inte skrivit önskelistan än så är Snakes for the divine i vinylutgåva ett hett tips. Eller varför inte Opus Eponymous i lila vinyl. Men skynda på, den är redan en eftertraktad raritet.



Kvelertak – Kvelertak

Ghost - Opus Eponymous

Watain – Lawless darkness

High on fire – Snakes for the divine

Dawnbringer - Nucleus

Imperial State Electric – Imperial State Electric

Killing Joke - Absolute dissent

Iron Maiden – The Final frontier

Treat - Coup de Grace

Bring me the horizon - There is a hell, belive me I have seen it. There is a heaven, let´s keep it a secret

Inga kommentarer: