måndag 13 oktober 2008

Whole lotta Angus

Jag har en biljett till de här gubbarnas spelning i Globen den 20 februari 2009. Har du?

AC/DC är ett band jag aldrig lyckats pricka av på konsertlistan och det känns som om det är en av de sista gångerna de kommer. Kul också att de lirar i "lilla" Globen istället för en gigantisk sommarspelning på Ullevi.

Black Ice - det nya albumet - som släpps om en vecka har jag kanske inga större förhoppningar på men AC/DC är ju knappast kända för att göra en "Iron Maiden", det vill säga lira hela senaste plattan rakt upp och ned.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är avundsjuk. Gjorde ett försök, men efter 45 minuter i kön blev jag upplyst om att det var slutsålt. Synd...skulle gärna se dem innan de lägger av.

Anonym sa...

Black Ice låter tro det eller ej som... AC/DC ;-) Inte sämre eller bättre än något annat dom bandat dom sista släppen... Vilken som helst av låtarna skulle i min mening kunnat vara med på endera Stiff upper lip eller ballbreaker och vice versa... Men, det är ingen kritik, snarare en kvalitesstämpel. AC/DC ska inte göra kvantumsprång...