torsdag 16 oktober 2008

Chinese Democracy

Att börja blogga om GN´R:s "kommande" platta kan lätt bli en evighetslång följetong. Men nu har iallafall butikskedjan BestBuy laddat upp ett omslag och postat en "komplett" låtlista. Dessutom finns ett releasedatum (som om det inte skjutits fram 100 ggr) - 23:e November ska Chinese Democracy gå att beställa. Den som lever får se.


1. Chinese Democracy
2. Scraped
3. Shackler's Revenge
4. Street Of Dreams
5. If The World
6. Better
7. This I Love
8. There Was A Time
9. Riad N' The Bedovins
10. Sorry
11. I.R.S.
12. Catcher
13. Madagascar
14. Prostitute

För övrig har jag sett Guns 2 ggr - första gången var i Globen på Use Your Illusion-turnén med Skid Row som förband (de hade just släppt Slave To The Grind) och andra gången var på Roskilde för två år sedan. Gissa vilken av de spelningarna vars minnen fortfarande ger mig gåshud.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gissar på roskildespelningen. Jag fick gåshud av den. Gåshud av irritation. Längesen jag blivit så besviken av en spelning. Inte nog med att den fete Axl vägrade gå på i utsatt tid. Sen kommer en gitarrist vid namn Bumblefoot(!) och misslyckas totalt att leva upp till Slash´s magiska gurka-spel. Jag gick till tältet och var gubbgrinig för att eländet dessutom störde min sömn.

Anonym sa...

jag får gåshud av att tänka på globenspelningen, även om jag inte var där.