Martin Carlsson tycker så här om Ghost och sällar sig alltså till hypetsunamin efter Opus Eponymous skälvande uppenbarelse. Själv rider jag fortfarande på vågen och väntar ivrigt på vinylen.
Visar inlägg med etikett Metal. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Metal. Visa alla inlägg
torsdag 28 oktober 2010
Ghost - The Hype
Martin Carlsson tycker så här om Ghost och sällar sig alltså till hypetsunamin efter Opus Eponymous skälvande uppenbarelse. Själv rider jag fortfarande på vågen och väntar ivrigt på vinylen.
söndag 22 augusti 2010
The Crown/Doomsday King
Just nu smattrar det rejält i mina trumhinnor. Century Media har nyss skickat över digitala filer av The Crowns nya platta som släpps den 27:e september.Det går snabbt, låter overkligt tight och sångaren Jonas Stålhammar passar ypperligt. Det här kan vara en av de mest efterlängtade comebacker jag satt öronen till.
Lite kort info om The Crown 2010/Doomsday King:
THE CROWN - "Doomsday King" track-listing (44:15)
1. Doomsday King (4:06)
2. Angel Of Death 1839 (3:47)
3. Age Of Iron (3:12)
4. The Tempter And The Bible Black (4:40)
5. Soul Slasher (3:21)
6. Blood O.D. (4:08)
7. Through Eyes Of Oblivion (3:48)
8. Desolation Domain (4:51)
9. From The Ashes I Shall Return (6:08)
10. He Who Rises In Might - From Darkness To Light
(6:06)
1. Doomsday King (4:06)
2. Angel Of Death 1839 (3:47)
3. Age Of Iron (3:12)
4. The Tempter And The Bible Black (4:40)
5. Soul Slasher (3:21)
6. Blood O.D. (4:08)
7. Through Eyes Of Oblivion (3:48)
8. Desolation Domain (4:51)
9. From The Ashes I Shall Return (6:08)
10. He Who Rises In Might - From Darkness To Light
(6:06)
Jonas Stålhammar – vocals
Marko Tervonen – rhythm guitar
Marcus Sunesson – lead guitar
Magnus Olsfeld – bass
Janne Saarenpää – drums
Håll ett extra öra till Age of Iron - det låter som en riktig höstfavorit. Iallafall efter en genomlyssning. Glöm inte vart ni läste det först! 27:e september var det!
Etiketter:
Metal,
Svensk döds,
The Crown
onsdag 26 maj 2010
Lördagstips - doom/heavy in the night
Allt händer naturligtvis på en och samma gång. Men det är ju bara att välja. Bättre med två gig än inget alls.
I rockbaren på Nöjesfabriken dammas rökiga doom/metal-klassiker av på löpande band. Bakom namnet Masters of reality döljer sig följande:
Och samtidigt i en annan lokal på ett annat ställe - nämligen Glada Ankan - så manglar Entombed-förvaltarna The Generals loss.
I rockbaren på Nöjesfabriken dammas rökiga doom/metal-klassiker av på löpande band. Bakom namnet Masters of reality döljer sig följande:- Mats Levén (KRUX, YNGWIE MALMSTEEN, THERION) - Sång
- Jejo Perkovic (INFINITE MASS, CANDLEMASS, BEAR QUARTET) - Trummor
- Michael Höglund (THUNDER, GREAT KING RAT) - Bas
- Stefan Bergström (SKINTRADE) - Gitarr
Och samtidigt i en annan lokal på ett annat ställe - nämligen Glada Ankan - så manglar Entombed-förvaltarna The Generals loss.Jag är inte på plats på något ställe - tyvärr.
Etiketter:
Black Sabbath,
Entombed,
Glada Ankan,
Karlstad,
Metal,
Rockbaren,
The Generals.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)