Visar inlägg med etikett Iron Maiden. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Iron Maiden. Visa alla inlägg
onsdag 27 mars 2013
Iron Maiden - Maiden England ´88
På lördag recenserar jag den här godbiten i NWT. Dubbelvinylen har gått mig förbi, men dvd:n och dubbel-cd:n är analyserade in i minsta molekyl.
En lite störande sak är att den artikel som brittiska Metal Hammer stoltserade med i senaste numret mer eller mindre är en avskriven version av den tredje delen av The History of Iron Maiden som finns som 40-minuter extramaterial på disc II.
Med det sagt så är alltså Metal Hammer överflödig då den faktiskt går på 119 kronor i butiken. Jag langade hem ett exemplar till Ipaden coh då kostade den 38 kronor. Helt klart mer humant.
Etiketter:
Iron Maiden,
Metal Hammer,
NWT
tisdag 14 december 2010
Julpyssel
Pepparkakor, lussekatter och.. Eddie. När A själv får välja åker Seventh Son Of A Seventh Son fram och kritasken likaså.
Etiketter:
Iron Maiden,
Seventh son of a seventh son
fredag 10 december 2010
Vinylmania - The road to total bankruptcy
Min vinylbudget har exploderat ut i stratosfären senaste månaden. Ghost är kronjuvelen. Svinbra platta och en omslagsdesign som knappt kan bli bättre. Tidernas snyggaste? Ja, jag tror det.
Ghost - lila vinyl. Gatefold. Snygg! 300 ex pressade.
Ghost. Baksida. Evil.
Ghost baksida.
Ghost. Fold out.
Ghost i mobilen. Naturligtvis.
Snabbt över till något annat. Billy Idol. Samling.
Rebel Yell. Steve Stevens på gitarr.
Idol. Dunderplatta.
Sådär retusch.
Kvelertak. Baksida. Halvsnuskigt corpse.
Kvelertak. Ugglor i mossen.
Loud Pipes. Snabbt som f-n.
En av de godbitar som radades upp på Knastret under veckan. Nyskick!
Samma här. Brutalfint exemplar.
Dopes to infinity. Bästa Monster Magnet. Dubbelvinyl.
Mordbrand. Made in Skoghall. Grön vinyl.
Soundgarden. Orange vinyl. Dubbel.
Killing Joke. Debuten, den du ska ha.
Killing Joke. Den andra du ska ha.
Etiketter:
Billy Idol,
Ghost,
Iron Maiden,
Kvelertak,
Loud Pipes,
Metallica,
Mordbrand,
Vinyler
onsdag 8 december 2010
Knastret
Förra veckan gick mobiltelefonerna varma i min kompiskrets. "Det är mycket metal på Knastret" löd budskapet. Så nu står Master of Puppets och Seventh son of a seventh son i backen bakom disken och väntar på mig. Enligt uppgift finfina exemplar.
Det finns säkert kvar en del Saxon och Accept.
Det finns säkert kvar en del Saxon och Accept.
Etiketter:
Accept,
Iron Maiden,
Knastret,
Metallica
onsdag 11 augusti 2010
Semesterläsning

Nytt nummer. Ny layout. Mycket Iron Maiden. Lite (inget) Warrior Soul. Deathstars om Kiss. Köp nya numret av Close-Up snart eller läs på om du är prenumerant.
Etiketter:
Close-Up Magazine,
Iron Maiden
Veckans recensioner levererade


På fredag recenserar jag Iron Maidens nya platta The Final Frontier och Jorn Landes hyllningsstund till Ronnie James Dio, enkelt döpt till Dio.
Etiketter:
Dio,
Iron Maiden,
Jorn,
NWT,
Veckans recensioner i NWT
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





















