onsdag 8 juni 2011

Stefan 42,8 (exakt) - Heavy Metal Jävlar


”Mjölby nästa, Mjölby nästa”, Stefan 42,85 år (exakt) och uppenbarligen från den gnälligaste delen av gnällbältet underhåller hela tåget under resan mellan Hallsberg och Mjölby. Dagen till ära i Brittish Steel-tröja och stärkt av en ansenlig mängd Sofiero 5,2 deklarerar han att han gärna vill ligga en sista gång med Rob Halford. Snart kan det vara för sent.

Jag funderar på att fråga om han redan tidigare har kramats med Judas Priest-sångaren eftersom han vill göra det ”en sista gång” men lyckas hålla truten. Kanske lika bra.

Killen i sätet bredvid gör bort sig och småskryter om att han är journalist och har backstagepass. Stefan 42,85 år (exakt) tar fasta på informationen och startar en skur av hån. Gång på gång.

Jag sätter mig i nästa kupé och håller tyst!

35 minuter och uppskattningsvis 3 Sofiero 5,2 senare frågar Stefan 42,85 år (exakt) om jag har några bjudöl och om jag ska på ”lite rock´n roll”. När han får klart för sig att vi ska till samma ställe tycker han att jag borde komma och sätta mig vid hans sällskap.

Visst, säger jag. Jag kommer. Om en stund.

Nästa gång jag reser mig upp ser jag Stefan 42,85 år (exakt) i färd med att moona för hela sin kupé. Jag sitter kvar och tänker att jag och Stefan 42,85 år (exakt) kommer att uppleva Sweden Rock Festival på lite olika sätt.

Snart är det byte till annat tåg. Jag undrar om Stefan 42,85 år (exakt) kommer att orka köra sin show igen. Två gig på en dag kan ju bli lite slitigt.

Inga kommentarer: