fredag 21 maj 2010

It´s friday night and the vinyls are spinning - Heavy Load in the night

Var på Knastret idag och hämtade ut inte mindre än 14 metal-vinyler. Ljuvligt. Alla från en och samma säljare. Känns rätt coolt när man tar över en hyfsad del av någons skivsamling. Jag vill påstå att jag gjorde en del fynd, men det är ju kul om plattorna är bra också. Så ikväll blir det lite provspelning.

Först ut är Heavy Load (pris 60:-, jag har sett den gå för runt 300 kronor på Tradera)


Med namn som Styrbjörn, Ragne, Eddy och Torbjörn och ett stenhårt omslag hade jag nog förväntat mig lite hårdare tag. Istället levererar Heavy Load ganska ordinär Heavy Metal utan riktigt bett. Produktionen är dock ganska skön.

Betyg 3 (omslag och bandfoto betyg 5)

2 kommentarer:

Pils sa...

En mycket underskattad platta!

Niclas G sa...

Hade nån mini-LP med dem. Låten Dark Nights var med. Gav bort den men insåg sen att den tydligen var värd några spänn...