torsdag 3 december 2009

Born Again - så långt ifrån kristendomen man kan komma

Born Again - kanske det mest underskattade albumet med Black sabbath har en grym omslagsdesign. Många tycker det stinker. Jag håller det som ett av hårdrockens absolut bästa. Rakt igenom överdjävulskt.

Så efter lite Facebook-surfande där en person jag aldrig träffat (men däremot mailat och snikat plattor av ungefär 500 ggr) stilat upp sig med en Born Again-tröja var jag ju tvungen att ge mig ut på klädjakt. Och fann tillslut vad jag letade efter.

Black Sabbaths elfte studioalbum från 1983. Lirar gör Ian Gillan, Tony Iommi, Geezer Butler och Bill Ward. Respekt!



Nyinköpt tröja från USA. Pris med frakt 209 riksdaler.

1 kommentar:

Anonym sa...

Finns som bildskiva på Knastret för 150:-
Något för din skivhylla kanske...?

//Jarle