söndag 29 november 2009

Metal Quiz

Börjar bli skapligt övertänd vid det här laget. För dryga två veckor sedan blev jag bjuden på ett Metal Quiz som ska äga rum nu på lördag (5 dec). Arrangör är Hårdrocksriddaren från Skåre och senaste sms.et skvallrar om extrem överkursvarning. Så här konverserades det i textform nu i helgen.

Jag - "1 vecka kvar. Jag repeterar TÖRRs back-katalog för att finjustera formen"
Hårdrocksriddaren - Bra! du bör ha koll på noise, music for nations och under one flags släpp 81-91 för en pallplats"

Hängde ni med? Liten förklaring.

TÖRR. Tjeckiskt metal band som med all säkerhet INTE är med i tävlingen.


Noise, Music for nations och Under one flag. Legendariska skivbolag med idel brutalbra artister. Helloween, Kreator, Running Wild, Metallica och Mercyful Fate har alla ett förflutet i något av bolagens rullor.
Så JA. Jag är skapligt laddad och kommer antagligen att vara helt insnöad när det närmar sig helg. Ska försöka att få med kameran förr full rapport här på bloggen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om du vill plugga in Bruce Dickinsonkunskap kan jag rekommendera Joe Shoomans biografi om densamme som nu finns på svenska.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185535559

Niclas ML sa...

Gay bild. Visst var det Music For Nations som hade människans utveckling i sin logo? Eller var det Bronze? Frågor som skriker efter svar...

Jonathan Strandlund sa...

Det var Bronze - labeln som blåst Lemmy på en livsförmögenhet! Bilden på TÖRR har så många diskussionsämnen i sig.