torsdag 21 april 2011

Dagens vinylraid på Knastret

Härlig raid på Knastret idag. Yorath plockade upp en GBH strax innan mig men lämnade kvar följande plattor i backarna.

Gang Green - Older... Budweiser
Blixtsnabb amerikansk hardcore-metal från 1989. Pris 30:-

Iron Maiden - No prayer for the dying
Underskattad platta med Iron Maiden. Röd vinyl. 110:-

Kix - Blow my fuse
Enligt vissa bättre än Appetite for destruction. 30:-

Sanctuary - Into the black mirror
Inte lyssnat än men med den prislappen var det omöjligt att inte ta med den. 30:-

DBC - Dead brain cells
Thrash från Kanada med skitsnyggt omslag, strimlorna är glänsande röda. 50:-

4 kommentarer:

Pils sa...

"Future Tense" på Sanctuary plattan är värd 30:- bara den!!!

Seance sa...

Bra köp där! KIX-"Blow My Fuse" är riktigt bra och SANCTUARY - "Into The Mirror Black" är överdjävligt bra rekommenderar också debuten "Refuge Denied" Vill du läsa mer om både KIX och SANCTUARY samt njuta av deras musikvideos kan du gå in på min blog och klicka på kategorin "Hidden Music Treasures"

Neven Trosic sa...

Fan, kände på mig att jag skulle ha gjort en sväng in till gamla goda Knastret idag, men avstod i slutändan... Sanctuary-plattan skulle jag gärna ha införskaffat och 30 pix är mycket riktigt ett sant fyndpris för den.
Får väl nöja mig med skärtorsdagens lyckade inköp där, tills vidare.

Nåväl, en mycket stabil skivpåse fick du ju med dig där, käre SRM-kollega! Förutom Sanctuary i synnerhet Kix, grymt bra!

Jonathan Strandlund sa...

Martin C har under många år snackat om Blow my fuse och nu var det dags. En helt ok platta, men den har inte en chans mot Appetite for destruction. Gang Green däremot var värsta fyndet. Svinbra. Bästa köpet var dock No prayer... jag har alltid fått för mig att den inte var något att satsa på men det visade sig ju vara helt fel. Många bra låtar där. Into the black mirror har jag lyssnat på en gång, lite för mörk kanske för min smak. Men inte dålig.