måndag 12 oktober 2009

Dortmund Germany 1983

Jag vet inte vad ni gjorde 1983 men personligen dyrkade jag NWOBHM och annan metal (det gör jag fortfarande).

Mitt i natten (det kändes i alla fall som det som 11-åring) sände SVT den numera mytomspunna TV-galan där Ozzy, Iron Maiden, Def Leppard, MSG, Scorpions, Quiet Riot, Judas Priest och Krokus lirade brallorna av Europa.

Galan har aldrig givits ut annat än som bootleg och jag fick tag i mitt exemplar i Las Vegas - 129 kronor med frakt är helt klart överkomligt för en hel kväll av nostalgi.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Rippa! Piratbukten! NUUU!

Niclas G sa...

Ojojoj, den här kommer jag ihåg. Har haft den på kasett, vad inte alla vet är att den sändes i P3 samtidigt. Fan, hade velat ha kvar de kasetterna...

Anonym sa...

Ja du, den har man haft i 10 år på dvd men bra som F-n är den i allafall.
Hasse