måndag 1 juni 2009

Småprat i väntan på dark Funeral

Följande konversation ägde rum i soffan utefter väggen i Nöjesfabrikens rockbar strax innan Dark Funeral skulle gå på scenen i fredags.

Jag: Fan, vilken otight produktion Venom har lyckats med under hela sin karriär. I den här låten (syftar på låt i PA-systemet, minns inte vilken) verkar de ju ha lagt allt krut på att producera gitarrsolot.

Riddaren från metalborgen i Skåre: Ha ha, ja det låter fan så.

Jag: Känns som om jag själv skulle ha kunnat sätta trummorna bättre.

Riddaren från metalborgen i Skåre: Och Mantas lär väl aldrig få ett eget Guitar Hero heller direkt.

Vi var dock rörande eniga om att Venom sparkar röv iallafall.

3 kommentarer:

Pils sa...

Vi är ett insiktsfullt par du å jag! :-)

jonas sa...

Hahaha. Skrattar mig harmynt åt Maj-Brith Hedefur´s insändare om Dark Funeral-artikeln... Stor humor.

http://nwt.se/asikter/insandare/article539346.ece

Wulfahariaz sa...

Det är djupt opassande att racka ned på detaljer hos Venom utan att på något sätt nämna att Cronos är ett av tidernas största genier både på sång och bas.