lördag 12 juli 2008

Dagens inköp

Har svårt musiktidningstvång. Det är sällan jag missar ett nummer av brittiska Classic Rock och idag fanns nya numret på Hansons Tobak i Karlstad. 79 spänn är dock rätt dyrt, speciellt då inte riktigt alla nummer är klockrena. I just det här numret fokuserar redaktionen på Southern Rock (Free, Alman Brothers mfl). Inte riktigt min bag kanske, men jag gillar recensionerna av retro-plattor och även bokrecensionerna.

Prenumererar gör jag på Close Up-Magazine och Sweden Rock Magazine samt serietidningen Rocky. Spenderade typ alla mina pengar som tonåring på Kerrang och Metal Hammer. Men de samlingarna sålde jag för några år sedan. Idag är de tidningarna reducerade till rena smörjan.

De fick mig dock att inse att det här med att skriva om hårdrock vore kanske något att satsa på. Och de har gett mig en stor del av den hårdrockskunskap jag har. Samt att de var ett lysande sätt att vässa engelskan på.

Att läsa mycket recensioner av andra är mitt ständiga tips till de som frågar hur man blir bättre på att skriva om musik. Läs, läs, läs, sno och låna så mycket det bara går. Tillslut får man sin egna stil.

Inga kommentarer: