lördag 31 januari 2009

Hemslöjdad metal

Med risk för att rasera snart 37 år av hårdrocks-cred måste jag trots allt bjuda på det här inlägget från min frus blogg. Läs här

onsdag 28 januari 2009

Mastodon - Crack The Skye

Nya plattan heter Crack The Skye och omslaget ser ut så här. Det saftas redan i munnen.

Inlägg nr 400 - Torture Division

Najs att fira blogginlägg nr 400 med att släppa bomben att Torture Division kommer till Karlstad. Sveriges tuffaste hårdingar lirar på Nöjesfabriken i Metal Clubs regi den 14:e mars. WOLF spelar samma kväll på samma ställe.

tisdag 27 januari 2009

Dagens gravöppning

Tribulation - The Horror
Tribulation lirar death metal i sin allra smutsigaste form. Missa inte The Horror. Bandet har fördelaktigt lagt tre låtar på sin My Space-sida.

måndag 26 januari 2009

Dagens skörd i brevlådan

Renegade Five - Undergrounded universe (med Per Lidén från Da Buzz)

Imorgon kommer Tribulations debutplatta i lådan, blev nyfiken på den efter att Marcus Grahn hyllat den i VF - läs recensionen här

(sedan kom säsong 3 av tv-serien Entourage i lådan - inte så mycket hårdrock/metal kanske men så fruktansvärt roligt)

söndag 25 januari 2009

Guitar Hero Metallica - Hela låtlistan

1. ”All Nightmare Long”

2. ”Battery”

3. ”Creeping Death”

4. ”Disposable Heroes”

5. ”Dyers Eve”

6. ”Enter Sandman”

7. ”Fade To Black”

8. ”Fight Fire With Fire”

9. ”For Whom The Bell Tolls”

10. ”Frantic”

11. ”Fuel”

12. ”Hit The Lights”

13. ”King Nothing”

14. ”Master of Puppets”

15. ”Mercyful Fate (Medley)”

16. ”No Leaf Clover”

17. ”Nothing Else Matters”

18. ”One”

19. ”Orion”

20. ”Sad But True”

21. ”Seek And Destroy”

22. ”The Memory Remains”

23. ”The Shortest Straw”

24. ”The Thing That Should Not Be”

25. ”The Unforgiven”

26. ”Welcome Home (Sanitarium)”

27. ”Wherever I May Roam”

28. ”Whiplash”

Låtar av andra band:

1. Alice In Chains – ”No Excuses”

2. Bob Seger – ”Turn The Page”

3. Corrosion of Conformity – ”Albatross”

4. Diamond Head – ”Am I Evil?”

5. Foo Fighters – ”Stacked Actors”

6. Judas Priest – ”Hell Bent For Leather”

7. Kyuss – ”Demon Cleaner”

8. Lynyrd Skynyrd – ”Tuesdays Gone”

9. Machine Head – ”Beautiful Mourning”

10. Mastodon – ”Blood And Thunder”

11. Mercyful Fate – ”Evil”

12. Michael Schenker Group – ”Armed and Ready”

13. Motorhead – ”Ace of Spades”

14. Queen – ”Stone Cold Crazy”

15. Samhain – ”Mother of Mercy”

16. Slayer – ”War Ensemble”

17. Social Distortion – ”Mommy's Little Monster”

18. Suicidal Tendencies – ”War Inside My Head”

19. System of a Down – ”Toxicity”

20. The Sword – ”Black River”

21. Thin Lizzy – ”The Boys Are Back in Town”

måndag 19 januari 2009

Nine Inch Nails - Closer 720p from the LITS Tour 2008/12/07 Portland, OR

Nine Inch Nails

Någon som har lust att blockera sin Internet-lina några veckor? Nine Inch Nails mastermind Trent Reznor har lagt upp länkar till ca 405 GB av råfilm från bandets senaste turnésväng. Materialet är från spelningar i Victoria, Portland och Sacramento och finns att ladda ner här.

Förmaningen "Don´t try this at home" har väl aldrig passat bättre.

Naturligtvis finns det fans som redan gjort egna versioner av materialet (något som Trent välkomnade) och samlade länkar finns här. Fortfarande tunga filer men inte 405 GB.

Sepultura - A-Lex

Fredagsnatten spenderades med en vilt pladdrande och hyllande Pils. Huvudämnet för kvällen var Sepulturas nya giv Al-Lex. Idag kom den i lådan och jag har hunnit med en knapp lyssning.

Som nästintill fanatisk dyrkare av Roots så är jag något mer reserverad än Pils, håller dock med om att det smattrar ganska skönt på sina ställen.

Är inte heller överförtjust i sångaren Derrick Green men det har kanske mer att göra med att Max Cavalera är en legend.

Classic Rock

Mängder av coola bilder på Deep Purple och mycket annat är vad som finns i senaste numret av Classic Rock som kom idag.

torsdag 15 januari 2009

Nicke Andersson

För oss som lider av Nicke Andersson-abstinens så finns The Hellacopters grundare med på flera av låtarna på hyllningsplattan The Sam Cooke Concerts. Shake och Yeah Man heter de låtar han framför själv. Två soulrökare som det gnistrar om. Missa inte.

666 år gammal

Kolla in den här gubben. Skönaste på länge.

onsdag 14 januari 2009

My name is Perry. Joe Perry.

Igår kom den. Min nya trådlösa gitarr till PS3. Sweet (emotion)

BÄST 2008 enligt tävlande Martin Magnusson

1. Disfear - “Live the storm”
Kängpunk + metal + Tomas Lindberg = En lysande kombination. Årets bästa platta!

2. Volbeat - “Guitar gangsters & Cadillac blood”
Misfits, Metallica, Social Distortion och Elvis Presley tillhör några av mina favoritartister. Då Volbeat i många avseenden låter som en blandning av denna kvartett är det svårt för mig att inte falla pladask.

3. Burst - “Lazarus bird”
Ännu en bra skiva från Burst även om den inte är uppe på samma höga nivå som“Origo”. Ännu, ska tilläggas. För jag gissar på att “Lazarus bird” kommer att fortsätta växa i ytterligare något år.

4. Meshuggah - “Obzen”
Meshuggah är väldigt duktiga på att spela. Så duktiga att det ibland tyvärr påverkar låtmaterialet negativt. Så är dock inte fallet med “Obzen” som i mitt tycke är bandets bästa skiva på länge.

5. Millencolin - “Machine 15”
Inget mästerverk och inte deras bästa men likväl en av de plattor jag lyssnat mest på under 2008. En sån sak måste ju betyda någonting…

6. Scars On Broadway - “S/T”
Betydligt mycket poppigare än Daron Malakians och John Dolmayans huvudsyssla (Systemof A Down) och jag var innan första lyssningen rädd att det skulle låta totalt utflippat. Tack och lov var mina farhågor helt uppåt väggarna då skivan mest består av catchy 3-minuterslåtar som absolut inte skäms för sig.

7. Metallica - “Death magnetic”
Mina åsikter om denna skiva har gått fram ochtillbaka. Ibland tycker jag att låtarna är för långa och bara innehåller riffstaplade på varandra. Sedan hittar jag guldkornen bland de där riffen och blir gladigen. Sedan inser jag att Kirk Hammets solon i ärlighetens namn är rätt tråkiga och fantasilösa. Sedan hittar jag ljuspunkter även där. Sådär har det hållit på hela hösten. Men det räcker för att skivan ska kvala in på topp 10 i alla fall. Med en fetare produktion hade den kanske till och med nått högre upp än såhär.

8. Austrian Death Machine - “Total brutal”
Bloggföreståndaren sågade Austrian Death Machine i somras och avfärdade det hela som ett skämt. Visst är det gjort med glimten i ögat men det betyder inte att det dessutom kan vara bra. Förvisso enkelt, klichéartat och en aning oseriöst, menfaktiskt bättre än mycket annat på samma skivbolag (Metal Blade).

9. Walls of Jericho - “The American dream”
Inte riktigt lika bra som föregångaren “With devils amongst us all” men Candace Kucsulain låter fortfarande argare och hårdare än många av sina manliga kolleger. Det räcker långt.

10. The Hellacopters - “Head off”
Jag kände mig lite snuvad på konfekten när sista plattan blev ett coveralbum. Tur då att det blev ett bra sådant.

tisdag 13 januari 2009

Dundertåget

Idag kom en singel i brevlådan. Dundertågets makalösa Ifrån mej själv - text av Stefan Sundström. Missa den inte. För er som inte vet så är Dundertåget en svenskspråkig version av Thunder Express där Strängen (ex Hellacopters) sjunger och spelar gitarr.

måndag 12 januari 2009

Dagens (lagliga) nedladdningar

BÄST 2008 enligt tävlande Björn Larsson

1. The Devil's Blood - Come, Reap
Flygande holländare med sinne för låtskriveri och en tydlig blinkning åt hårdrockens begynnelseår. Satansprylen får du på köpet.

2. Amon Amarth - Twilight of the Thunder God
Grymma melodier av episka magnituder, som får vilken undernärd tysk som helst att känna sig som en stolt viking.

3. Ihsahn -Angl
Världens sämsta producent tillika musikaliskt geni gör det igen - och inte för sista gången. Saknaden efter Emperor blir mindre och mindre påtaglig.

4. Testament -The Formation of Damnation
Det var på tiden att Testament skulle komma tillbaka för att visa var skåpet ska stå. Skåpet är för övrigt placerat helt rätt.

5. Gojira -The Way of all Flesh
Ett otroligt framförande och ett otroligt låtskriveri. Det är synnerligen märkligt att det här går hem i Frankrike, såsom familjen Wahlgren går hem här i Sverige.

fredag 9 januari 2009

Torture Division

Vill man höra Torture Division piska sig igenom W.A.S.P-dängan The torture never stops (och det vill man ju naturligtvis) så surfar man genast hit och laddar ner hela härligheten. Missa inte heller bilden på bandets julsingel - då den är släppt i endast fyra exemplar lär det vara det enda stället du får se den.

Sådär ja, då var jag sist i bloggvärlden med den nyheten.

torsdag 8 januari 2009

BÄST 2008 enligt tävlande Mattias Nilsson

1. The Law "Distorted Anthems from the Suburbs"
Redan när jag hörde Horned första gången insåg jag att drivaxeln Larsson/Rudberg inte var ett vanligt two-in-one schampoo. Horned repade vägg i vägg med Souldivider när det begav sig så jag hade förmånen att höra maskinen utvecklas från dag tilldag. När Horned gav sig så hade jag glädjen att få stifta bekanskapen med Rudberg som lirade skinncylindrar på de allra första Villa Inferno inspelningarna, men han tröttnade på vårat gubbtempo och slog åter ihop kulpåsen med Björn och skapade några år senare min favoritplatta Anno 2008. Det har kanske inte med saken att göra, mennog måste väl Björn få ett Karamell-o-dikt stipendium för sina sidoprojekt snart!

2. Testament "The formation of Damnation"
Hade piskat The Law på förstaplatsen om dom inte släppt plattor som "The New Order och Practice what you preach" i slutet på 80-talet som jag hela tiden jämför emot.

3. In Flames "Sense of Purpose"
Ja, va faan säger man... Dom levererar! ...med en säkerhet som Maiden gjorde imitten av 80-talet!

4. Virgin Snatch "Act of Grace"
Polacker som lever, ser ut och lär som Gdansk-bukten hade både Alcatraz, GoldenGate-bro och ett hamnlager fullt i basketkängor. Kolla upp!!!

5. Metallica "Death Magnetic"
Jag tänker inte sålla mig till gänget som sågar Metallica för att dom är Metallica, faktum är, i min värld -att, denna platta är enastående, och hade de inte släppt det de släppte på 80-talet hade dom varit ruggit heta och högre upp på min lista...Märkligt hur Master of Pupprts fortfarande kan ligga dem i fatet, om än på ett positivt sätt!

6. Memory Garden "Carnage Carnival"
Ett bortglömt guldkorn i den svenska metallfaunan... 2008 slog doom rot igen efter några år på fallrepet, doom är riktigt bra, doom har lyckats blanda traditionell doom med vanlig svedala-thrash och det ska doom ha en eloge för! Thrash-Doom!!! Bara att inleda en låt med att skrika "Helvetes Djävlar!!!" borde generera en grammis,rockbjörn och ett polarpris i sig!

7.Metal Church "This present Wasteland"
Ett band som aldrig kommer att toppa en tio-i-topp lista. men släpper de en platta så hamnar dom aldrig utanför heller! Hårdrockens Sven Nylander-band, aldrig på medaljplats, men sannerligen aldrig heller i botten på resultatlistan! Respekt!

8. Dozer "Beyond Colossal"
Hade nån frågat mig för 365 dagar sedan om jag skulle ha en platta med Dozer på min10-i-topp för 2008 så hade jag bara skrattat! Jag skrattar nu också, men bara åt detfaktum att jag skrattade åt det då! Det känns lite kul eftersom Dozer lyckats med det som väldigt få stonerband lyckats med... nämligen att låta som man alltid gjort utan att låta stoner... Stölden av Blondies "Call me" i låten "Empiers End" plockarstilpoäng!

9.Grand Magus "Iron Will"
Souldivider hade den stora förmånen att spela förband till stor maguserna vid något tillfälle, otroligt att så trevliga människor kan låta så midvinterblotsugna! Min minnesbild av gängets återskapning av Sabbath´s Sabotage omslag med röda trikåer ochhela kittet backstage gör att dom snor 9:de platsen från Priest.

10. Judas Priest "Nostradamus"
Hade Scott travis haft röda trikåer och fått med resten av bandet på en Sabotage"re-enactment" i samma anda som JB å gänget hade dom inte hamnat sist! Fast å andrasidan... Ska vi börja mäta penislängder så hamnar nog prästerskapet högre än de flesta i denna lista, Halfords läggning till trots... men Robban har ju alltid nitaroch läder att ta till! ..å en sju helvetes jävla röst!

onsdag 7 januari 2009

Årets hårdrock - enligt Grammisjuryn

In flames - A sense of purpose

Close-Up Magazine-listan

Type O Negative - Bloody kisses
Ännu ett vrakfynd på Tradera. Listan börjar fyllas på ganska rejält nu.

Stora ord från Chefen i Skåre

"Hamnar inte nya Sepultura på min 10 i topp för 2009 ska jag gå i kloster" skriver Pils i ett SMS från sin metalborg strax utanför Karlstad. Onekligen stora ord redan i januari.

Själv har jag inte hört A-lex (som plattan heter) men den släpps under januari så det är bara en tidsfråga.

tisdag 6 januari 2009

BÄST 2008 enligt tävlande Mathias Persson

1. Motörhead "Motörizer"
Satte sig inte lika snabbt som föregångarna "Inferno" & "Kiss of death", men efternågra lyssningar inser man att Lemmy & co gjort det igen. Världens bästa band allakategorier!

2. Disfear "Live the storm"
En rejäl spark i skrevet som hängt med hela året utan att tappa i styrka, snararetvärtom. Råpunk i d-takt med Tompa Lindberg på sång - kan det bli bättre?

3. Wolfbrigade "Comalive"
Ännu en svensk punkspark som heter duga. Trots få genomlyssningar pga det senareleasedatum avancerade den sakta men säkert uppåt på topp-10.

4. Tiamat "Amanethes"
Så vackert, så skört och stundtals så brutalt. Mitt insomnade Tiamat-intresseväcktes åter i och med kanonspelningen på Sweden Rock Festival 2007. Det var därförmed stora förväntningar jag våren 2008 lyssnade på "Amanethes" för första gången.Efter första genomlyssningen konstaterade jag helt kort att Johan Edlund är ettgeni.

5. Victims "Killer"
Perfekt Motörhead-doftande hybrid av råpunk och hardcore. 25 minuter mangel,tunggung och allsångsrefränger från Stockholm.

6. The Hellacopters "Head off"
Sveriges bästa rockbands svanesång. Det var med kluvna känslor jag emottog dettasläpp då jag tyckte det kändes ovärdigt för detta band att avsluta karriären med encoverplatta. Dock försvann dessa känslor tämligen omgående. Hellacopters tar dessalåtar och gör dem till sina egna utan några som helst krusiduller. Att sedanspelningen jag såg på avskedsturnén är den bästa av de ca 25 ggr jag beskådadebandet (första gången var på Fellini i Uppsala 1996 - bandets andra spelningnågonsin) gör inte saken sämre.

7. Grand Magus "Iron will"
Sveriges bästa och tuffaste heavy metal-band med en av Sveriges bästa sångare.Episka refränger och otroliga riff - bra skit helt enkelt!

8. Testament "The formation of damnation"
Fri från cancer och marijuanarök leder Chuck Billy sina trupper mot nya höjder.Testament kör inte bara över gamla kollegor som Metallica, Exodus, Slayer ochMegadeth man fullkomligt mosar uppstickare som The Haunted & Legion Of The Damned.

9. Neil Diamond "Home before dark"
Johnny Cash är död - länge leve Neil Diamond! Precis som Johnny Cash har NeilDiamond skakat liv i karriären med en aukustisk gitarr och Rick Rubin iproducentstolen. Underbart melankoliska och gripande kompositioner.

10. Satyricon "The age of Nero"
Frost och Satyr fortsätter vandra i dödskuggans dal ackompanjerade av välproduceradoch trallvänlig black metal i arenatappning. Inte lika bra som föregångaren - än.

Nära:
The Devils's Blood "Come, reap", Flogging Molly "Float", The Haunted "Versus",Burst "Lazarus bird", Massgrav "This war will be won by meat eaters", Supersuckers"Get it together", Hank Williams III "Damn right, rebel proud", Eldkvarn "Hungerhotell", Dozer "Beyond colossal", Opeth "Watershed", Volbeat "Guitar gangsters &Cadillac blood", Coldworker "Rotting paradise", Dismember "Dismember", TheSoundtrack Of Our Lives "Communion", Passarounders "Moonshine moonwalk" & No Fun AtAll "Low rider".

Årets höjdpunkter 2008:
At The Gates live på SRF & Debaser, Ministry live på SRF,Bruce Springsteen på Ullevi, Roky Erickson & The Nomads live på P&L, Turbonegro livepå PiP samt The Hellacopters live på P&L och Cozmoz.

Årets besvikelser 2008:
Metallica "Death magnetic", Judas Priest "Nostradamus", attjag missade Kris Kristofferson i Dalhalla samt att Ministry & The Hellacopters laner verksamheten.

lördag 3 januari 2009

Bäst 2008

För er som missade listorna i NWT finns de nu på nätet - klicka här.

Årets första tävling blir följande. Maila in din egen lista på årets bästa plattor så är du med i utlottningen av några saftiga metalplattor. Samtliga listor publiceras här på bloggen och det är 10 plattor som ska listas. Pluspoäng för motiveringar naturligtvis.

Maila iväg rubbet till jonathan@etm.nu

tisdag 30 december 2008

MASTER!

PS3:an väntar så den håller på att spricka här hemma.

söndag 28 december 2008

Dagens skörd i brevlådan

Eller snarare förra veckans skörd. Saxons nya platta heter Into the labyrinth och kommer att bli en av de första jag recenserar 2009. Men först blir det fest och allt annat.

Helloween

Helloween - Keeper of the seven keys part I
Ännu ett fynd på Tradera. Visserligen inte med på Close-Up listan men väl en gammal goding som kommer att göra sig fint i skivhyllan.

Mustasch

Jag var inte på plats men Mustasch gjorde tydligen bra ifrån sig på Nöjesfabriken. Läs recensionen här.

Close-Up Magazine-listan

Deftones - Around the fur
Mellandagsklipp på Tradera.

torsdag 25 december 2008

Need for metal

Playstation 3 regerar här hemma just nu och min fru trallar glatt med ABBA Singstar. Men när kommer SLAYER Singstar undrar jag? Eller Judas Priest Singstar? Tänk att få kasta sig på golvet och yla FREEEEWHEEEEEEL BUUUUURRNNIIIIIIIIIIING!!!

Världen är orättvis.

tisdag 23 december 2008

Merry 666-mas

torsdag 18 december 2008

Headless Cross

Black Sabbath - Headless Cross

Sprang på den här godingen i cd-hyllan idag. Många ryggar tillbaka när Black Sabbaths katalog utan Ozzy nämns men det är idioti. Jag har tidigare tipsat om utmärkta Born Again (med Ia Gillan på sång) och nu gör jag samma med Headless Cross.

På sång finner vi Tony Martin och bakom trummorna sitter Cozy Powell (1947-1998) och dundrar. Titelspåret är mäktigt med plattans riktiga styrka sitter i Devil & Daughter och den enorma When Death Calls.

Produktionen på Headless Cross är felfri och låtarna likaså. Ibland frågar någon om vilken turné man skulle välja om man fick hoppa in på en valfri spelning i historien. Led Zeppelin, Metallica i Bay Area, WASP under sitt första år, Guns när de lirade i Hollywood eller Black Sabbath med Gillan eller under turnén till den här dunderplattan.

Här nedan finns ett klipp där Iommi himself berättar om Headless Cross.

måndag 15 december 2008

Axl Rose talar

Ok, för oss som saknat nya intervjuer med Axl Rose kan nu trösta oss med hans svar på frågor i GNR´s forum. Lite väl mycket dravel om bandnamnet kan jag tycka, det finns mängder av frågor som vore intressantare att få svar på.

Wanted

Axel - du som vann Sabaton-prylarna. Maila mig igen för jag har sumpat din adress.

Guitar Hero

Om du gillar hårdrock och ännu inte har förvandlat ditt vardagsrum till en gigantisk arena så är det hög tid nu. Ryktet gör gällande att det kommer ett Guitar Hero bestående av följande godis.

------

Rumored Guitar Hero: Metallica tracks:
Songs by METALLICA:
* "Enter Sandman"
* "For Whom The Bell Tolls"
* "Fuel"
* "Hit The Lights"
* "King Nothing"
* "Master of Puppets"
* "No Leaf Clover"
* "Nothing Else Matters"
* "Sad But True"
* "The Unforgiven"
* "Where I May Roam"

Songs by other artists:
* "No Excuses" by ALICE IN CHAINS
* "Turn The Page" by BOB SEGER
* "Hell Bent For Leather" by JUDAS PRIEST
* "Demon Cleaner" by KYUSS
* "Tuesdays Gone" by LYNYRD SKYNYRD
* "Blood and Thunder" by MASTODON
* "Armed and Ready" by MICHAEL SCHENKER GROUP
* "Mother of Mercy" by SAMHAIN
* "Black River" by THE SWORD
* Additional songs from FOO FIGHTERS, QUEEN and SLAYER

------

Förfestaktiviteterna är med andra ord säkrade även 2009

Space Age Playboys

Två plattor fyndade på Tradera. Space Age Playboys med sin enda studiorelease samt den lagomt dekadenta liveupptagningen Live in London. Studioplattan är ett måste i varje samling. Knep båda för totalt 9 kronor. Rena rånet med andra ord. Och, om ni inte redan vet det så sjunger Kory Clarke på båda plattorna.

Bilder på Motörhead

Mer bilder på Lemmy & Co finner ni på Musiklandet - alla bilder är naturligtvis tagna av Niclas Sund.

Cannibal Corpse

Ett nytt album med Florida-dräparna Cannibal Corpse är på väg. Skapelsen heter Evisceration Plague och planeras att släppas den 3:e februari via Metal Blade. Omslagsartisten heter som vanligt Vincent Locke och även om själva omslagsbilden är i snällaste laget så bjuder insidan av bookleten på riktig slafsgore, hälsar basisten Alex Webster.

söndag 14 december 2008

Recensioner

Nu finns texterna från fredagens spelning upplagda på NWT:s webb

Motörhead
Airbourne (ska ha betyg 3, men det framgår inte på sidan)
Witchcraft

lördag 13 december 2008

Sweden Rock Magazine

Igår kom nya numret (iallafall till prenumeranter). Mötley Crüe på ettan och en ny intervju med Vince Neil ang Sverigespelningen - som blev inställd.

Utvärdering

Motörheadspelningen är avklarad och det gick ganska bra tycker jag. Lite meckigt att sitta med datorn i knät och samtidigt fota, men det var helt ok.

Någon undrade varför jag livebloggade och tycker att man ska vara på plats när det gäller musik. Well, personligen gjorde jag det för att jag tycker att det är roligt och ger ytterliggare en dimension av recensionen som kommer i tidningen. Bloggandet är inte så myckat att man tycker attd et är bra eller dåligt utan mest en rapportering om läget på plats, vad som händer just nu osv.

Tack alla ni som kollade - besöksrekordet rök all världens väg.


Jag kommer att göra samma sak från spelningen med AC/DC i februari. Men innan dess hinner det hända massor här på bloggen.

fredag 12 december 2008

Slut för ikväll

Nu är tiden ute och jag ska bara kolla på världens bästa Motörhead-låt, OVERKILL, och åka hem för att skriva recensionen ni kan läsa i NWT på måndag. Tack för ikväll... vi ses

Phil...

...har nu bytt till sin Flying-V gura och JUST nu börjar Mikkeys solo - helt hysteriskt som vanligt och massor av rök

Now playing

In the name of tragedy.

Flames på bild

Inget extra

Lemmy är sparsam med mellansnacket. Inget alls faktiskt. Till skillnad från spelningen på Nöjesfabriken där han snackade och verkade rätt allert. Ikväll är det standardläge som gäller - eller Out To Lunch om man ska snacka Motörhead-språk. Nu lirar de The chase is better than the catch.

solo

Nu lirar Phil gitarrsolo. Faktiskt ganska bra och framförllt ett tillfälle för honom att visa att han inte bara möljer Motörhead-mangel

Lemmy